جوایز جلوه‌گاه امید جشنواره فیلم کودک اهدا شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، در ابتدای این مراسم سیدعلی الفت دبیر بخش جلوگاه امید روی صحنه آمد و درباره این بخش از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: امسال افتخار داشتیم تا به جشنواره خدمت کنیم ضمن اینکه نام آن با پیامبر اعظم نقش بست در سه سال گذشته جشنواره فیلم کودک با همت مدیران و هر سال با نام یکی از پیشوایان دینی مزین شد.

 
وی در ادامه افزود: امسال در مجموع 30 سازمان، نهاد و انجمن در این بخش شرکت کردند که شامل 21 نهاد کشوری و تهران و 9 سازمان از اصفهان که با روند رو به رشدی مواجه بودیم در حالی که سال گذشته تنها 22 نهاد شرکت داشتند.

 
الفت همچنین گفت: این مهم با تلاش مدیران به خصوص دبیر جشنواره موثر بوده است جناب میرعلایی جوایز نقدی سازمان ها و نهادها را تقبل کرده است نکته ای که قابل تاکید است هدف از برگزاری چنین جشنواره ای این است که سازمان ها فیلم ها را صرفا داوری نکنند و جایزه ندهند و هدف اصلی این باشد که سازمان ها وارد عرصه حمایت از تولید فیلم، فیلمنامه و حتی مشارکت در ساخت فیلم باشند زیرا در این صورت شرکت ها و نهادها تبدیل به یک نهاد فعال می شوند.

 
وی ادامه داد: آنها باید در قدم اول در تحقیق و نگارش فیلمنامه های مورد نظر طرح دهند و هزینه این طرح ها را متقبل شوند از همه سازمان ها ، نهادها، مسئولین محترم ، داورها و عزیزانی که بخش اجرایی را بر عهده داشتندصمیمانه تشکر می کنم.

 
در بخش بعدی هیات داوران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش جایزه خود را که شامل لوح و جایزه نقدی بود را به بازیگر فیلم “عملیات مهد کودک” کیمیا حسینی و بازیگر فیلم “تنهای تنهای تنها” میثم فرهومند اهدا کرد و همچنین داوران اداره کل استان اصفهان جایزه خود را که شامل لو ح تقدیر و سکه بهار آزادی بود را به تهیه کننده “گنجشکک اشی مشی” وحید نیکخواه آزاد و بازیگر فیلم سینمایی “تنهای تنهای تنها” علیرضا فرامند و همچنین بازیگر فیلم”ساکن خانه چوبی” کیمیا حسینی اهدا کرد.

 
هیات داوران انجمن سینماگران اصفهان جوایز خود را که شامل جایزه نقدی و لوح بود را به “عزت الله پروازه” کارگردان فیلم کوتاه عروسک کاموایی و شکوفه جباری کارگردان فیلم کوتاه “زنگوله” و مسعود برخورداری و بهروزیزدانی کارگردانان فیلم کوتاه “امید” اهدا کردند که آنها جایزه خود را به کودکان بی سرپرست ایران زمین تقدیم کردند.

 
هیات داوران سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از فیلم “تنهای تنهای تنها” جایزه خود را که شامل لوح و جایزه نقدی بود به نویسنده فیلم”گنجشکک اشی مشی” وحید نیکخواه آزاد  اهدا کرد.هیات داوران اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز جایزه خود را که شامل لوح و جایزه نقدی بود را به کارگردان فیلم “عملیات مهد کودک” فرزاد اژدری اهدا کرد.هیات داوران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان جایزه خود را به احسان عبدی پور کارگردان فیلم “تنهای تنهای تنها” اهدا کرد که ایشان حضور نداشتند و گیتی زاده دستیار او جایزه را گرفت.

 
هیات داوران ستاد اقامه نماز جایزه خود را به نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی “آفتاب مهتاب زمین” علی قوی تن اهدا کرد.علی قوی تن گفت: این فیلم بدون حضور مهسا معرفتی نمی توانست ساخته شود از او دعوت می کنم به روی سن بیاید و جایزه خودم را به او تقدیم می کنم .

 
در ادامه این مراسم رئیس ستاد اقامه نماز نیز گفت: کار برای نماز کار برای دل است نماز بخش مهمی از زندگی شهروند جامعه اسلامی است این بخش مهم را نباید از یاد ببریم.هیات داوران انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران جایزه خود را که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی بود را به تهیه کننده فیلم سینمایی “ماهی کویر” محسن و حبیب الله کاسه ساز و همچنین به کارگردان فیلم سینمایی “عملیات مهد کودک” فرزاد اژدری اهدا کرد.
هیات داوران شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه خود را به حامد جعفری تهیه کننده فیلم “9:20 در بوشهر” و احسان عبدی پور کارگردان “تنهای تنهای تنها” اهدا کردند. هیات داوران موسسه بین المللی سفیران صلح لوح تقدیر و تندیس صلح و جایزه نقدی خود را به نویسنده فیلم سینمایی “او خوب سنگ می زند” سید هادی محقق اهدا کرد.
در بخش دیگر این مراسم احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک گفت: در مقابل شما هنرمندان و عزیزان مخصوصا بعد از اجرای این برنامه توسط این گروه که بی کلام اجرا کردند صحبت کردن بسیار سخت است این هنرمندان نشان دادند برای هنرمند بودن باید عاشق بود. جشنواره 27 فیلم کودک هم در جهت اهدا جلوگاه امید به سرانجام رسید امیدوارم مسیر خوبی برای هنرمندان کشور ایجاد شود از شما بسیار تشکر می کنم که در این مراسم حضور پیدا کردید.

 
وی ادامه داد: همانطور که می دانید  اگر فیلم ها نتوانند مخاطب را جذب کنند تهیه کنندگان آنها سرخورده می شوند ما باید کمبود مخاطب را جبران کنیم به همین دلیل من دست نیاز به سوی شما دراز می کنم زیرا در سینمای دنیا  جشنواره فیلم کودک به جهت پاکی و صداقتش بهترین جشنواره است شاید از نظر برگزاری و کیفیت فیلم ها مقام اول را نداشته باشیم اما از نظر آموزش و مسایل تربیتی در فیلم ها می توانیم به خود ببالیم.

 
میرعلایی خاطر نشان کرد: صحبت کردن درباره تربیت  راحت تر از این است که تربیت و مسایل دینی را به صورت فیلم بسازیم اگر 9 فریم تاثیرگذار در فیلم ها داشته باشیم بسیار خوب است . همانطور که می دانید صنعت سینما گرانترین صنعت است و آفت های زیادی در مسیر تولید یک فیلم قرار دارد . بزرگترین نگرانی در کاری که بیشترین بودجه را دارد برای دست اندرکاران آن فیلم است زیرا آنها در زمان ساخت فیلم همواره نگرانند تا از فرهنگ دفاع کنند و پرچم ایران را در کشورهای دیگر به  اهتزاز درآوردند .

 
میرعلایی در پایان افزد: سینماهای آمریکا پایه های اجتماعی اش را در سالن های سینما بنا نهاده است و امنیت اجتماعی که غرب به دنبال آن است ما همواره از آن مغفول مانده ایم نمی دانم چرا همه ما در بد بودن اول هستیم ضمن اینکه در مطبوعات ما هم به همین صورت شده است همه به دنبال اشکالات جشنواره هستند . چرا درباره فیلم های بد همه جا همه بر روی منبر می رونداما هیچ وقت درباره فیلم های خوب صحبتی نمی شود .

 
پس از پایان صحبت های احمد میر علایی جوایز نهادهای مختلف به برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان اهدا شد.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …