ایران آزمایشگاه میراث فرهنگی است

ایران آزمایشگاه میراث فرهنگی است

معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی گفت: همه ایران آزمایشگاه میراث فرهنگی است.

به گزارش ایرانگرد نیوز  دکتر مهدی حجت قائم مقام رئیس سازمان و معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: باید با گام‌های بلند این مرکز را به جایگاه عالی و رفیعی که شایسته آن است برسانیم.

وی در ادامه مرکز آموزش عالی سازمان را به نوک پیکان میراث فرهنگی تشبیه کرد و افزود: هر مرکز علمی، آموزشی دارای 5 عنصر اصلی و اساسی است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

حجت با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی دارای هر 5 عنصر اصلی برای پویایی و ادامه حیات است، یادآور شد: استاد، دانشجو، مواد درسی، نظام آموزشی و فضای آموزشی که لازمه هر مرکز آموزش است در مرکز آموزش عالی سازمان وجود دارد.
قائم مقام سازمان اظهار داشت: در این مرکز دانشجویان موفقی تحصیل کرده اند که بسیاری از آنها در رشته خود سرآمد هستند و موفقیت دانشجویان و فارغ التحصیلان این مرکز به دلیل عشق و علاقه ای است که در میان این افراد بوده است.
حجت با اشاره به اینکه لازمه حضور در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی عاشق بودن است، اظهار داشت: هرکس که عاشق میراث فرهنگی است به این مرکز می آید و ما نباید این رمز موفقیت را ازبین ببریم.

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه اساتید حاضر در مرکز آموزش عالی سازمان را مایه افتخار و مباهات این مرکز دانست و گفت: دانشجویان مرکز آموزش عالی سازمان این امکان را دارند که با حضور اساتید برجسته این حوزه از مجموعه تلاش های 30 ساله ما در میراث فرهنگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش عالی جزء معدود دانشکده هایی است که این تعداد استاد سرآمد و برجسته را یکجا گردهم آورده است، دانشجویان این مرکز به یک اقیانوس وصل هستند، این اساتید بهترین افراد در حوزه های خودشان هستند.

حجت افزود: در رابطه با شاخصه دیگر یک مرکز آموزش عالی که فضای آموزشی است، مرکز آموزش عالی سازمان با توجه به اینکه در مکانی خوش آب و هوا و باغ گونه قرار گرفته، فضای بسیار مناسبی برای تحصیل  است.

معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: با توجه به اینکه طی سال های گذشته این مرکز مورد کم توجهی های قرار گرفته با اجرای ریزه کاری های جزیی فضای این مرکز به محیطی مناسب برای تحصیل تبدیل می شود.

قائم مقام رئیس سازمان در ادامه از احیا مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاد کرد و گفت: در سال های گذشته به این مرکز ظلم های بسیاری شده است، تلاش های فراوانی برای منحل کردن این مرکز صورت گرفت اما به دلیل وجود روح حقانیت، این شمع خاموش نشد.
معاون میراث فرهنگی کشور خطاب به دانشجویان این مرکز گفت: اگر می خواهید سربلند باشید باید از یک دانشگاه خوب فارغ التحصیل شوید پس باید دست در دست یکدیگر در ارتقاء جایگاه مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تلاش کنیم.

قائم مقام سازمان همچنین راه اندازی مقطع فوق لیسانس و دکترا در مرکز آموزش عالی سازمان را یکی از برنامه های آینده سازمان دانست و افزود: در مورد مواد آموزشی به عنوان یکی دیگر از ارکان یک مرکز علمی، دانشجویان می توانند از مقالات و تالیفات اساتید و کتابخانه این مرکز بهره مند شوند.

حجت تصریح کرد: مواد و مصالح آموزشی در رابطه با میراث فرهنگی در سطح کشور وجود دارد چراکه همه ایران آزمایشگاه میراث فرهنگی است.

وی یادآور شد: مرکز آموزش عالی سازمان تمامی لوازم 5 گانه مورد نیاز یک مرکز علمی را دارد، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی جایی است که حقیقت معنای دانشگاه را در خود جای داده و میراث فرهنگی نقطه عطف داشته هایی است که به یک نسل منتقل می شود.

قائم مقام رئیس سازمان دانشجویان مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی را سربازان حقیقی حافظ آینده دانست و اظهار داشت: شما سربازان حقیقی هستید که در جهت به ثمر رسیدن آرمان ها تلاش می کنید، قدر و قیمت این تلاش ها را بدانید و با سهل انگاری در رابطه با وظیفه ای که دارید رفتار نکنید.

حجت در ادامه از حمایت همه جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی خبر داد و گفت: برنامه های جدی و عملی در جهت رفع و حل مشکلات موجود در این مرکز اجرا خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی کشور در پایان از حضور دوباره خود در مرکز آموزش عالی سازمان به عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی خود یاد کرد و اظهار داشت: همه ما در قبال رسیدن این مرکز به نام و جایگاه شایسته‌اش مسئول هستیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …