افشای اسرار مافیای ایتالیا توسط یک روزنامه‌نگار/ منتظر سریال‌ “گومورا” باشید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، “گومورا” سریال تلویزیونی جدیدی که این هفته در نمایشگاه جهانی تلویزیون MIPCOM برای خریداران بین المللی به نمایش در می آید، قرار است همان جایگاهی را در ایتالیا به دست بیاورد که سریال “سوپرانوها” در آمریکا به دست آورد. با این حال سریال “گومورا” که بر اساس کتابی به همین نام از روبرتو ساویانو ساخته شده است به جای پرداختن به مافیای نیوجرسی تمرکزش را بر مافیای بسیار بزرگتر و کشنده‌تر کامورا که در ناپل قرارداد قرار می دهد.


سریال “گومورا” که توسط شبکه پولی ایتالیایی اسکای ایتالیا سفارش داده شده است، داستانش را با دستگیری و زندانی شدن پیترو ساواستانو یکی از بزرگترین و ترسناک ترین رییس های مافیایی کامورا شروع می کند. سیرو دی مارزیو دست راست او که حالا با زندانی شدن رییس‌اش نفر اول گروه است، می خواهد کنترل خانواده را به دست بگیرد. اما به جای او ایما همسر پیترو قدرت را در دست می گیرد. جنی پسر و وارث بلافصل پیترو با اداره عملیات غیرقانونی در هوندوراس، در حال تمرین شغل خانوادگی شان است و در عین حال یک خانواده رقیب به رهبری سالواتوره کونته قصد دارد یک بار برای همیشه خانواده ساواستانوس را نابود کند.


بازیگران اصلی سریال همگی ایتالیایی هستند. این گروه شامل فورتوناتو سرلینو، مارگو دآموره، ماریا پیا کالزون، سالواتوره اسپوزیتو و مارکو پالوتی می شود.


استفانو سولیما که قبل از این سریال مافیایی موفق دیگر شبکه اسکای ایتالیا یعنی “رومانزو کریمیناله” را کارگردانی کرده بود وظیفه کارگردانی شش اپیزود اول این سریال را بر عهده داشته و در اپیزودهای دیگر نیز به کارگردانان کلادیو کوپلینی و فرانچسکا کومنچینی به عنوان کارگردان هنری کمک کرده است. اسکای سینما این سریال را به همراهی کمپانی های ایتالیایی کاتلیا، فانداحو و بتا فیلم آلمان تهیه کرده است.


بتا که کار اداره حقوق بین المللی سریال در نمایشگاه جهانی تلویزون MIPCOM را بر عهده دارد قبل از اجرای مراسم چندین قرارداد برای فصل اول این سریال که دوازده ساعته است، با اسکای آلمان، اچ بی او شمال در اسکاندیناوی، اچ بی او آمریکای لاتین، لومیر برای هلند و ارو فیلمز برای بریتانیا امضا کرد. بتا همچنین اعلام کرد که چندین مذاکره دیگر از جمله مذاکراتی با یک همکار بزرگ در فرانسه در راه است.


ساویانو در ابتدا قرار بود در مراسم MIPCOM شرکت کند تا بتواند برای سریال تبلیغ کند، با این حال بعد از اینکه برای شهادت دادن علیه یک پرونده مافیایی در ناپل فراخوانده شد مجبور به لغو این برنامه شد. او در مصاحبه ای از طریق ایمیل با هالیوود ریپورتر توضیح داد که این سریال “کامورا را همانطور که هست نشان خواهد داد”.


وی گفت: کامورا به عنوان یک سازمان جنایی که نقش دولت را در چندین ایالت ایتالیا ایفا می کند، در این مجموعه نشان داده شده است. به گفته ساویانو در این سازمان با استفاده از روزنامه ها و موسیقی، هر روز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؛ سازمانی که احساس نمی کند در دنیایی جدا زندگی می کند، بلکه معتقد است بخشی از دنیایی است که در آن عملیاتش را اجرا می کند. این سازمان بخش مهمی از این کشور و اقتصاد آن را تشکیل می دهد.


کتاب ساویانو تا به حال در سال 2008 تبدیل به فیلم “گومورا” به کارگردانی متئو گارونه نیز شده و چندین جایزه مختلف برده است. این فیلم در جشنواره کن آن سال نیز موفقیت های قابل توجهی کسب کرد. اما ساویانو می گوید که باور دارد سریالی که با اقتباس از کتابش ساخته شده می تواند تصویر کامل تری از مافیای کامورا و افرادی که آن را اداره می کنند به دست بدهد.


ساویانو گفت: فکر نمی کنم که یک کتاب و یک فیلم بتوانند به طور کامل تمام چیزهایی که می توان درباره یک سازمان مافیا گفت، بیان کنند. در حالی که داشتم “گومورا” را می نوشتم باید به خاطر کمبود فضا، داستان های فوق العاده ای را حذف می کردم، چیزهایی که اضافه کردنشان غیرممکن بود.


به گفته ساویانو داستان “گومورا”، هزارتویی از داستان هاست که بر اساس اتفاق های واقعی درست شده اند. وی می گوید تمامی اسم ها ساختگی هستند با این حال جزییات “کاملا واقعی باقی مانده اند”. به طور مثال دیالوگ های سریال از روی تماس های تلفنی دریافت شده بین افراد مافیایی کامورا نوشته شده اند. این سریال در موقعیت هایی در ایتالیا و در بارسلونای اسپانیا در طول سی هفته فیلمبرداری شده است. به گفته ساویانو تعدادی از نهادهای محلی با فیلمبرداری مخالفت کردند و گفتند که نمی خواهند با مافیا در ارتباط باشند. یکی از دیگر از مشکلات تولید سریال خود ساویانو بود. از زمان انتشار رمان “گومورا” این نویسنده تحت حفاظت 24 ساعته پلیس قرار داشته است.


ساویانو خود اقرار می کند که “موقعیت امنیتی من همه چیز در زندگی ام را پیچیده می کند که به همین دلیل است که من در صحنه حضور نداشته ام. من در سریال به عنوان نویسنده و سرپرست حضور داشتم. وظیفه من نویسندگی بود”.


این مساله که شبکه اسکای ایتالیا که توسط کمپانی فاکس قرن بیست و روپرت مرداک کنترل می شود، دستور ساخت سریال “گومورا” را داد، ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد. دیدگاه های دست راستی محافظ کارانه این میلیاردر استرالیایی برای همه به خوبی شناخته شده اند و او تا کنون چندین معامله تجاری با سیاستمدار و میلیاردر ایتالیایی سیلویو برلوسکونی که خیلی ها به مافیا ارتباطش می دهند، نیز داشته است. اما شبکه اسکای ایتالیا با ساخت سریال درام مافیایی “رومانزو کریمیناله” این موضوع را ثابت کرد که اعتبار خود را از به چالش کشیدن تابوهای محلی کسب کرده است.


آندریا اسکروساتی مدیر برنامه‌ریزی اسکای ایتالیا به هالیوود ریپورتر گفت: از روز اول روپرت و تیمش به ما گفتند که مرزها را پیشتر ببریم و بهترین محتوای ممکنه را تولید کنیم. هدف ما همیشه این بوده که در کلاس خودمان بهترین باشیم و نه اینکه راه های سنتی انجام دادن کارها را دنبال کنیم. و ما این کار را با سریال “رومانزو کریمیناله” انجام دادیم و حالا دوباره آن را با “گومورا” انجام می‌دهیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …