ایرانگرد نیوز

راه‌اندازی موزه سیار در آذربایجان غربی

میراث فرهنگی )

راه‌اندازی موزه سیار در آذربایجان غربی

معاون ميراث فرهنگي اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از راه اندازی موزه سیار برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش ایرانگرد نیوز جليل رستم پور با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک ، موزه سیار راه اندازی می شود.

وی هدف از اجرای این برنامه را آشنايي با گوشه اي از اشياء تاريخي در بين كودكان  دانست و افزود: با توجه به عدم امکان دسترسی و آشنایی کودکان  با آثار تاریخی و هویت فرهنگی کشور سعی در اجرای این برنامه داشته و امیدواریم بتوانیم در طول سال نیز این حرکت را ادامه دهیم .

رستم پور با اشاره به همکاری و تعامل خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که تثبیت موضوعات مختلف در ذهن انسان از همان ایام کودکی صورت می گیرد سعی خواهیم کرد در طول هفته ملی کودک ، کودکان بویژه کودکان روستایی را با تاریخ و تمدن کشور و استان آشنا کنیم.

وی در پایان افزود:  برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع معرفی ابنیه های تاریخی برای کودکان، برگزاري مسابقه انشاء نويسي با موضوع حفظ آثار تاريخي، برنامه ريزي براي  استفاده رایگان کودکان در تاریخ 18/7/92  از موزه ها و كاخ موزه هاي  استان و همكاري در اجراي ديگر برنامه هاي پيش بيني شده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان  ازديگر برنامه هاي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در گرامیداشت هفته کودک بود.
خروج از نسخه موبایل