ترویج قرآن‌گرافی در شبکه‌های اجتماعی/ آثار قرآنی به گوگل‌پلاس آمدند

مهدی افضل‌زاده، هنرمند نقاش و قرآن‌پژوه  در مورد پروژه قرآن‌گرافی خود که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی چون گوگل‌پلاس منتشر می‌شود، توضیح داد: این کار 6 ماهی است که شروع شده و قصد داریم با قدرت به آن ادامه دهیم تا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضعف حضور کلام وحی را جبران کنیم.

 

وی افزود: متاسفانه در فضای مجازی و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی آنطور که باید و شاید شمایل‌ها و اشکال قرآنی وجود ندارد و یا اگر هم هست کم و یا بی‌کیفیت است به همین دلیل یک‌سری آثار با تم و موضوع قرآنی طراحی و اجرا و در فضای مجازی منتشر کردم.

 

 

این هنرمند نقاش از گوگل‌پلاس به عنوان مرکز پخش و انتشار این آثار یاد کرد و ادامه داد: برای اولین بار این آثار را در گوگل‌پلاس منتشر کردیم و منتظر بازخورد آنها بودیم که با توجه به بازخوردشان کار را ادامه دهیم. تعداد لینک‌ها و لایک‌هایی که این آثار می‌گیرد هر روز افزوده می‌شود و با توجه به این موضوع ما هم در کارمان دلگرم‌تر شدیم.

 

 

وی در مورد چرایی روند تولید این آثار گفت: من طراح گرفیک نیستم بلکه یک نقاش هستم. شاید آشنایی من با یکی از شبکه‌های اجتماعی قوی به نام “تابلر” که در ایران کمتر شناخته شده است باعث شد که این کارها را انجام دهم.

 

 

افضل‌زاده ادامه داد: انگیزه اصلی من ترویج قرآن در فضاهای عمومی است. همه ما زیبایی کلام‌الله را دید‌ه‌ایم ولی من احساس کردم که این زیبایی به خاطر کم بودن تلاوت‌های مجلسی زیبا به مردم چشانده نشده است پس دست به کار شدم تا از طریق آنچیزی که بلد هستم کلام وحی را بیشتر به مردم بشناسانم.

 

 

وی در مورد چگونگی تولید این آثار توضیح داد:‌ بخشی از قرآن که زیبایی خاص خود را داشت و جذابیت‌های بصری نیز همراهش بود انتخاب کرده و آن را در طرح و یا عکسی متناسب با آن قرار می‌دهم.

 

 

این هنرمند نقاش با تلفیقی خواندن این آثار در پایان سخنان خود گفت: تاکنون نزدیک به 100 اثر تولید کرده‌ام. به اقتضای زمان و با توجه به آیه‌ای که انتخاب می‌کنم به دنبال طرح مناسب با آن می‌گردم تا کار را کامل کنم هرچند کار برنامه‌ریزی خاصی ندارد و بسته به حال و هوای شخصی من تولید می‌شود ولی تمام سعیم این است که اثاری خلق کنم که فاخر باشند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …