استقبال بی نظیر بازدید کنندگان از جشنواره غذاهای سنتی و نمایشگاه گلیم مرودشت

استقبال بی نظیر بازدید کنندگان از جشنواره غذاهای سنتی و نمایشگاه گلیم مرودشت

به مناسبت بزرگداشت یادروز حافظ ، جشنواره های غذاهای سنتی و نمایشگاه گلیم در شهرستان مرودشت برگزار و با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان روبه روشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ، دراین جشنواره که با هدف کمک به احیای سنت های قدیمی در زندگی امروزی ، معرفی هنرزن ایرانی ، ارتقای سطح آگاهی افراد نسبت به سلامت و خواص غذاهای های سنتی ، طرز تهیه خوراک های سنتی واستفاده از محصولات کشاورزی وباغی درتهیه مشتقات وفرآورده های آن به صورت بومی وسالم به مدت یک روز برگزار شد ، دانش آموزان دختر شهرستان در پردیس کشاورزی بخش درودزن ، دست پخت های خود را به رقابت گذاشتند که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت .

این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مرودشت ، بخشداری وآموزش وپرورش درودزن برگزارشد و شرکت کنندگان دربخش های سفره آرایی ، پخت انواع غذاها ، شیرینی ها و دسرها مورد داوری قرار گرفتند.

همچنین در نمایشگاه گلیم که با هدف آشنایی و شناسایی هنرمندان و علاقمندان به این رشته به منظور آموزش وایجاد اشتغال در این زمینه در همین مکان برگزار شد ، بیش از 100 دست بافته گلیم در انواع مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت .

گفتنی است درشهرستان مرودشت خوراک های سنتی ومحلی مختلفی از جمله آش کشک ، آش کارده ،آش دوغ ، دمپختک و آب بنه تهیه می شود واز مهمترین صنایع دستی این شهرستان نیز می توان از گلیم نام برد .

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …