بازدید وزیر کار از “کارا و کوشا”

به گزارش ایرانگرد نیوز، در‌این مراسم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان‌ این وزارتخانه، رییس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، نایب رییس شورای نظارت بر سازمان، جمعی از مدیران شبکه دو سیما و عوامل تولید مجموعه “کارا و کوشا” برگزار شد. ربیعی ضمن ابراز خرسندی از تولید مجموعه‌ای تلویزیونی با رویکرد پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان گفت: تلویزیون در آموزش مهارت‌های کار در کودکان قدرتمند است و باید فعالیت و همکاری بین ما و شبکه دو گسترش یابد.

 

 
وی افزود: خلاقیت ارثی نیست که به کودک برسد بلکه نتیجه تفکر و نوآوری او است؛ که محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلاقیت بگذارد.

 
ربیعی با تاکید بر‌ اینکه کودکان باید شالوده‌شکن باشند، گفت: اگر کودکان روحیه پرسشگری داشته باشند به راحتی می‌توانند داده‌ها را جمع آوری و در نهایت ترکیب کنند.

 
وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رسانه‌ها خصوصا تلویزیون در‌ ایجاد فرهنگ کارآفرینی و پرورش خلاقیت موثر هستند. اما تنها رسانه در‌ ایجاد فرهنگ کار آفرینی کافی نیست و خانواده، نظام آموزشی، دستگاه‌های اجرایی همه باید در کنار هم قرار گیرند تا‌ این فرهنگ نهادینه شود.

 

 
ربیعی اجتماعی شدن را اجتماعی کردن خلاقیت دانست و بیان کرد:‌ این برنامه که اکنون با دو عروسک کارا و کوشا در راستای خلاقیت و نوآوری کودکان تهیه می‌شود کار مشترک وزارت کار و صدا و سیما است.‌ این برنامه فرصتی است برای‌ اینکه کودکان با آموزش، خلاقیت و نوآوری را بشناسند و با آن آشنا شوند.

 
عضو کابینه یازدهم با اشاره به‌ اینکه کودکان قربانی‌ اینترنت و موبایل و لب‌تاپ‌ها می‌شوند، اظهار کرد: بچه‌ها را باید به سمت برنامه‌های خوب صدا و سیما هدایت کرد.

 
تلاش شبکه دو برای ساخت برنامه‌های دوست داشتنی

 
علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو در مراسم بازدید از پشت صحنه مجموعه “کارا و کوشا” ضمن ابراز خرسندی از حضور و توجه وزیر تعاون ، کار ورفاه به بحث خلاقیت و کار آفرینی گفت: کودک و خردسال 20 برابر بیشتر از بزرگسال پذیرنده است. یعنی هر سرمایه گذاری در حوزه کودک 20 برابر بیشتر می‌شود.

 
وی افزود: در‌ این برنامه اگر به 30% هدفمان برسیم جهش عظیمی‌ در کسب و کار کودکان‌ ایجاد کرده‌ایم. بر‌ این اساس برای تولید‌ این مجموعه به جاذبه‌های‌ این کار مثل دکور بیشتر توجه شده و نیروها نیز از بهترین‌های تلویزیون هستند.

 
مدی گروه کودک و خردسال شبکه دو در ادامه سخنان خود گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های دوست داشتنی برای کودکان بسازیم.

 

 
در‌این مراسم از تیتراژ مجموعه “کارا و کوشا” رونمایی شد و قسمت‌هایی از‌ این مجموعه نیز به نمایش درآمد.

 
مجموعه “کارا و کوشا” در 130 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی عطیه شهیدی تلاش می‌کند تا خردسالان و کودکان را با مفاهیم کار آفرینی آشنا کند. این برنامه با محور قرار دادن دو عروسک کارا و کوشا در کنار 6 بازیگر و چهار عروسک دیگر مهارت‌های زندگی و شیوه‌های نوین کارآفرینی را، به کودکان آموزش می‌دهد. دکور‌ این برنامه در فضایی یک هزار متری ساخته شده و تلاش می‌کند با به تصویر کشیدن محله کوچکی نشان دهد که در جای جای شهرمان فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن در جهت کار آفرینی استفاده کرد.

 
در‌این مجموعه هومن رمضانی، نقش پدر کارا و کوشا؛ آیلار کریمی‌ نقش مادر‌ این دو عروسک را بازی می‌کنند و سمیه عبدالله‌زاده کارگردان هنری و محمد درخشان کارگردان فنی کار را برعهده دارند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …