جزئيات شليک شکارچي غيرمجاز به سوي محيط بان فيروزکوه

دکتر محمدهادي حيدرزاده : حوالي ساعت 15 روز چهارشنبه 24 يکي از محيط بانان شهرستان فيروزکوه استان تهران حين گشت‌زني با موتورسيکلت در منطقه شکار ممنوع کاوده با دو شکارچي غيرمجاز در ارتفاعات منطقه برخورد مي‌کند.

وي افزود: در پي اين امر محيط بان مذکور به شکارچيان فرمان ايست مي‌دهد که آنها نيز بدون توجه به فرمان ايست با تيراندازي به سوي وي اقدام به فرار مي‌کنند که محيط بان منطقه نيز با شليک تير هوايي زماني که مشاهده مي‌کند شکارچيان به سمت وي در حال تيراندازي و فرار هستند با رعايت قانون بکارگيري سلاح اقدام به تيراندازي متقابل مي‌کند که در اين درگيري مسلحانه يکي از شکارچيان از ناحيه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و شکارچي دوم نيز از صحنه فرار مي‌کند.

مديرکل محيط زيست استان تهران گفت: محيط بان فيروزکوه پس از رسيدن به شکارچي متخلف ضمن خلع سلاح وي و ضبط يک قبضه اسلحه، تعدادي فشنگ و يک عدد دوربين شکاري، نسبت به بستن زخم‌هاي وي اقدام و شکارچي را کول کرده و از ارتفاعات به پايين منطقه و سپس با کمک نيروهاي هلال احمر به بيمارستان امام خميني(ره) فيروزکوه منتقل مي‌کند.

وي ضمن تقدير از حضور بموقع و همکاري خوب نيروهاي هلال احمر استان افزود: خوشبختانه تيرهاي شليک‌شده از تفنگ شکارچيان به محيط بان فيروزکوه اصابت نکرده است و حال شکارچي نيز پس از انجام 2 عمل جراحي و انتقال به يکي از بيمارستان‌هاي تهران هم‌اکنون مساعد گزارش شده است.

مديرکل محيط زيست استان تهران با اشاره به بررسي سوابق اين شکارچي گفت: نامبرده در بيش از 7 پرونده شکار و صيد غيرمجاز در استان‌هاي تهران و سمنان محکوم شده است که پرونده جديد وي نيز به همراه مدارک لازم هفته آينده به دادگاه مي‌رود.

وي ضمن تقدير از محيط بانان اداره کل محيط زيست استان تهران که طي هفته‌هاي گذشته با متخلفان برخورد جدي داشته‌اند تاکيد کرد: برابر دستور صادره برخورد با متخلفان شکار وصيد در استان طي هفته‌هاي آتي تشديد شده و افزايش خواهد يافت.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …