یادنامه شهدای نیروی انتظامی بر دیوار پایتخت نقش می‌بندد

حمید اسماعیلی، هنرمند نقاش و طراح  در مورد آخرین اثر نقاشی دیواری‌اش توضیح داد:‌ از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران کاری به من ارجاع شده که مربوط به شهدای نیروی انتظامی بعد از جنگ تحمیلی است.

 
وی افزود: این اثر در میدان فلسطین تهران و بر روی دیوار کلانتری 107 نقش خواهد بست که تا چند روز آینده نیز به اتمام می‌رسد.

 
این هنرمند نقاش ادامه داد: من در طرحی که ارائه دادم شهدای بزرگ و عالی‌قدر نیروی انتظامی مدنظرم بود و پرتره‌های این عزیزان را کشیده‌ام. در این تصویر پرتره‌هایی از شهدایی چون شهید ابوالفتحی، علی‌پور، عباسعلی جوهری، ابراهیم تقوی،‌ جواد طاهری و نیز چهار شهید سرباز نظام وظیفه کشیده شده‌اند.

 
وی در مورد روند اجرایی شدن این طرح توضیح داد: این نقاشی دیواری بر اساس طرحی بود که چند وقت پیش به سازمان زیباسازی ارائه داده‌ بودم که بعد از تصویب در شورای هنری سازمان کار کشیدن آن را آغاز کرده و تا چند روز دیگر هم به پایان خواهم رساند.

 
اسماعیلی روند کار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقدیر و تجلیل از شهدای نیروی انتظامی که جان بر کف نهاده و برای حفظ امنیت شهروندان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بر همگان واجب است و من به عنوان یک نقاش این را وظیفه خود می‌دانستم که در این راه گام بردارم. به عقیده من بعد از شهادت شهیدان همیشه ما وظیفه پیام‌رسانی راه و عقیده آنان را به عهده داریم.

 
وی در پایان بیان کرد: این اثر حدود 70 متر است و میدان فسطین تهران را مزین کرده است و در آن ضمن به تصویر کشیده پرتره شهدای ناجا، سعی شده رشادت‌های آنها به زبان هنر بیان شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …