ایرانگرد نیوز

راه اندازي نخستين کارگاه آموزش تراش سنگ هاي قيمتي در زندان هاي فارس

راه اندازي نخستين کارگاه آموزش تراش سنگ هاي قيمتي در زندان هاي فارس

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي فارس از راه اندازي نخستين کارگاه آموزش تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در زندان هاي فارس خبر داد.

همت محمدي که همزمان با آغاز هفته قوه قضائيه از کلاس هاي آموزش و توليد محصولات صنايع دستي زندان عادل آباد شيراز بازديد مي کرد در گفتگو با معاون سلامت، اصلاح و تربيت اداره کل زندان هاي فارس ، با اشاره به لزوم کيفي سازي سطح کلاس هاي آموزشي در زندان به اهميت راه اندازي کارگاه آموزش و توليد تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي براي زندانيان علاقمند اشاره کرد.

محمدي گفت: اين رشته از جمله رشته هاي پر رونق در صنايع دستي مي باشد و بازار فروش مناسبي نيز دارد.

معاون صنايع دستي فارس همچنين راه اندازي رشته خاتم سازي و خاتم پيچي را از ديگر اقدامات مناسب جهت حمايت از توليدات صنايع دستي دانست و گفت: در صورتيکه اين رشته نيز در زندان ها و به طور کل در سطح استان فعال تر شود در توليد مواد اوليه خاتم کاري وابستگي داخلي نخواهيم داشت.

وي همچنين درخصوص سياست هاي حمايتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در حمايت از توليدات صنايع دستي به امکان در اختيار گذاشتن بازارچه هاي موقت فروش و فضاهايي جهت برپائي نمايشگاه هاي عرضه و فروش توليدات صنايع دستي زندانيان اشاره کرد وافزود: آمادگي لازم در جهت فروش محصولات صنايع دستي زندانيان در فروشگاه تعاوني صنايع دستي اداره کل در سراي مشير داريم و همچنين با برپايي نمايشگاههاي عرضه و فروش اين توليدات به مناسبت هاي خاص در برخي فضاهاي تاريخي و بازديدي موافق مي باشيم و در قالب برنامه سفرهاي تابستاني آماده برپايي اين نمايشگاه در ارگ کريم خاني هستيم.

ابراهيمي معاون سلامت، اصلاح و تربيت اداره کل زندان هاي فارس نيز با اشاره به لزوم ايجاد فضاهاي آموزشي و تربيتي براي زندانيان گفت: اگر در زندان ها برنامه ريزي هاي آموزشي و تربيتي مطلوبي وجود داشته باشدافراد مي توانند حرفه اي را آموخته و تبعات ناشي از اشتغال موجب بازگشت دوباره آن ها به زندان ها نشود. وي برخي از زندانيان را نخبگاني دانست که افکار و توانمندي هاي خود را در جهت منفي به کار برده اند و افزود: بايد توان اين افراد در جهت مثبت به کار گرفته شود.

کريمي مسئول اشتغال و آموزش زندان هاي فارس نيز در اين ديدار به نمونه هاي موفق زندانيان آموزش ديده در کلاس هاي صنايع دستي اشاره کرد و گفت: برخي از زندانيان که در زندان از طريق آموزش صنايع دستي با اين صنعت آشنا شده اند اکنون در جامعه به فعاليت خود ادامه داده اند و در اين حرفه موفق شده اند.

بازديد از کارگاه هاي فعال صنايع دستي زندان پايان بخش اين ديدار بود که در اين کارگاه ها زندانيان علاقمند در کلاس هاي آموزشي و توليد صنايع دستي در رشته هاي معرق، مهرسازي، مشبک، طراحي فرش، تابلو فرش، هنرهاي تزئيني مشغول فراگيري و توليد مي باشند.

خروج از نسخه موبایل