کاهش دماي هوا در نيمه شمالي کشور

محمد اصغري با اشاره به ورود سامانه بارشي به کشور، اظهار داشت:‌ اين سامانه بارشي فردا وارد کشور مي‌شود و در مرحله نخست موجب کاهش ملموس دماي هوا در سواحل و شمال غرب کشور مي‌شود.

کارشناس هواشناسي با اعلام اينکه ميزان کاهش دماي هوا در نيمه شمالي کشور برابر 15درجه سانتي‌گراد خواهد بود، افزود: طي روز جاري وضعيت هوا در اکثر نقاط کشور جوي آرام خواهد داشت البته آسمان کلانشهرهاي کشور امروز غبارآلود خواهد بود.

وي با اشاره به افزايش قابل توجه دماي هوا در برخي نقاط کشور طي روزهاي گذشته، ادامه داد: جمعه گذشته دماي هوا در سنندج و رشت نسبت به روز گذشته خود به ترتيب 11 و هفت درجه سانتي‌گراد افزايش يافت.

اصغري بيان داشت: اين در حالي است سامانه بارشي که از غرب اروپا وارد کشور مي‌شود از فردا موجب کاهش محسوس دماي هوا در اکثر نقاط کشور به خصوص عرض‌هاي شمالي مي‌شود.

اصغري يادآور شد: بر همين اساس طي روزهاي آينده شاهد بارش باران در سواحل شمالي کشور به خصوص گيلان، مازندارن و اردبيل خواهيم بود که با آبگرفتگي معابر همراه خواهد بود.

وي بيان داشت: البته در عرض‌هاي پايين‌تر از جمله کردستان، زنجان، قزوين، البرز و تهران از اواخر روز يک‌شنبه بارش باران دور از انتظار نخواهد بود؛ البته بارندگي با کمي تأخير به سمنان و خراسان رضوي نيز مي‌رسد.

اصغري با بيان اينکه طي روزهاي آينده وزش باد در اکثر نقاط کشور با سرعت قابل توجه دور از انتظار نيست، خاطرنشان کرد: اين سامانه روز سه‌شنبه از کشور خارج مي‌شود.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …