ایرانگرد نیوز

جشنواره “افق نو” در انتظار تصمیم و همکاری وزارت خارجه و ارشاد است

نادر طالب‌زاده دبیر دومین جشنواره بین‌المللی “افق نو” که در مسیر برگزاری دچار تعطیلی شد با بیان این که برگزاری مناسب جشنواره در انتظار تصمیم نهایی وزارت امور خارجه است، گفت: یکی از مهمترین جنبه‌های برگزاری جشنواره فیلم “افق نو” حضور اندیشمندان و متفکران مستقل غربی در این جشنواره است که متاسفانه هنوز شرایط برای حضور این گروه از اندیشمندان در کشور فراهم نشده است و ما انتظار داریم وزارت امور خارجه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط حضور این اندیشمندان را ایجاد کند تا ما جشنواره‌ای با کیفیت و شایسته موضوع آن برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: با ایجاد دولت جدید در کشور و روی کار آمدن مدیران جدید سینمایی، نقطه نظرات متفاوتی نیز به روی کار آمده و شاید این دوستان لزومی بر برگزاری چنین جشنواره‌هایی نمی‌بینند. این درحالی است که حضور این گروه از اندیشمندان کمکی شایسته به ادامه سیاست‌های ضد جنگ ایران است، چرا که این اندیشمندان مستقل با مساله تحریم و جنگ کاملا مخالف بوده حتی مانع حمله آمریکا به سوریه شدند.

 

طالب‌زاده توضیح داد: این جشنواره طی دوره گذشته با پشتیبانی دولت سابق به خوبی برگزار شد و امیدوارم امسال نیز با حضور 70 اندیشمند و متفکر مستقل غرب این جشنواره به خوبی برگزار شود. نباید فراموش کرد که برگزاری چنین جشنواره هایی ربطی به سیاست دولت ها ندارد بلکه با منافع ملی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی مرتبط است.

 

وی در پایان درباره ساخت پروژه “ایرباس” گفت: صحبت هایی برای حمایت مالی از سوی دولت برای ساخت این فیلم سینمایی شده است، همچنین در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر برای ساخت “ایرباس” جذب سرمایه کنیم.

 

چندی پیش با برپایی نشست خبری جشنواره فیلم “افق نو” مقرر شد که 12 تا 16 شهریور ماه تهران میزبان این رویداد سینمایی باشد ولی چند بعد خبری رسمی از دبیرخانه این جشنواره به دست رسانه‌ها رسید که از به تعویق افتادن آن خبر می‌داد.

 

در اين خبر عنوان شد: زمان قطعي برگزاري جشنواره فيلمسازان مستقل متعاقبا اعلام مي شود.

 

از جمله دلایل برگزار نشدن به موقع این جشنواره می توان به نياز به زمان بيشتر براي هماهنگي مهمانان خارجي جشنواره و كنفرانس فيلمسازان مستقل، استقبال فيلمسازان داخلي و تداوم دريافت آثار و تقاضاي بسياري ازمراكز فيلمسازي براي تمديد مهلت دريافت آثار و… اشاره کرد.

 

دومين جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل “افق نو” قرار بود با موضوعاتي چون “جنبش وال استریت”، “بیداری اسلامی”، “بیداری جهانی”، ” نقش لابی های در بحران کنونی آمریکا و اروپا “، “قدرت و نفوذ لابی‌های در غرب “، “بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا “، “مقاومت علیه اشغال و مداخله غیرقانونی”، “جنبش های ضد جنگ”، “اسلام هراسی و ایران هراسی”، “جهان مدرن و عدالت پایدار”، “جهانی به دور از تروریسم و سلاح های هسته ای”، “جریان های تکفیری و تروریستی”، “فلسطین- مقاومت و ظلم ستیزی”، “هاليوود،”، “به تصویر کشاندن شیطان”، “خشونت “، “تروریسم در هالیوود”، “11 سپتامبر و هالیوود” به دبيري نادر طالب زاده در تهران برگزار شود.

 

خروج از نسخه موبایل