ایرانگرد نیوز

رضایت از استعدادهای جوان “سوره ماه”/ مشکل مالی نداشتیم

رحمت امینی در پاسخ به اینکه چرا نمایش های شهرستان ها در روزهای پایانی جدول نمایش‌های بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر “سوره ماه” گنجانده شده است گفت: تحلیل ما این بود که کارهایی که در بخش استعدادها ارائه شده است آنچنان قوی نیستند که بخواهند به عنوان الگو قرار بگیرند و بنابراین در نیمه اول جدول اجراها قرار گرفتند و کارهای بخش فعالان و استان ها در نیمه میانی جدول قرار گرفت.

 
وی ادامه داد: البته این هم به دلیل این بود که بعضی از گروه ها خودشان نمی توانستند از ابتدا حضور پیدا کنند. بنابراین این ایده عمدا اجرا شد تا بتوانیم به بهترین شکل از گروه ها پذیرایی کنیم چون هرچقدر بتوانیم زمان جشنواره را محدودتر کنیم امکان سرویس‌دهی بهتری هم حاصل می شود.

 
امینی در پاسخ به اینکه گروه‌های شهرستان‌ها انتقاد داشتند که برای جلوگیری از هزینه ها این کار انجام گرفته است، پاسخ داد: خیر اینگونه نبوده است. ایده آل من این است که در جشنواره های بعدی از کل کارهای کشور، تهران و شهرستان ها تنها پنج کار را انتخاب و در یک یا دو روز جشنواره را برگزار کنم. ما سعی می کنیم به تدریج به این سمت حرکت کنیم و برای اولین بار هم سعی کردیم نمایش ها را دو اجرایی کنیم تا کارها با کیفیت بهتری اجرا شود.

 
دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه ادامه داد: درست است که کمبود بودجه روند جشنواره را تحت تاثیر قرار می دهد اما همانطور که گفتم خواسته ما این بود که گروه های استعدادهای تازه در ابتدای جدول قرار بگیرند و بعد سایر گروه های شهرستان ها و این به دلیل کمبود بودجه یا هزینه نکردن نبود.

 
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین درباره کسانیکه ممکن است علاقه داشته باشند از ابتدای جشنواره حضور داشته باشند، گفت: این افراد می توانند با همکاری و هماهنگی حوزه هنری استان های خود برای استقرار در تهران از ابتدای جشنواره حضور داشته باشند.

 
وی در پایان درباره کیفیت اجراهای بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه گفت: همکاری گروه های نمایشی در برگزاری جشنواره و تنوع و کیفیت نمایش ها بالاتر از آنچه بود که فکر می کردیم. حدس ما این بود که کارهایی که در بخش استعدادهای تازه وارد می شوند باید ضعیف تر باشند چون کارهای اول و دوم آنها بود اما به این شکل نبود و کارها از سطح استعدادهای تازه بالاتر بود. درواقع نوعی رقابت بین استعدادهای تازه و بخش فعالان بود و نمایش ها از جدیت و کیفیت بالاتری نسبت به کلیت فضای تئاتری که در کشور حاکم است برخوردار بود.

 
جشنواره در سه بخش مسابقه، خارج از مسابقه و استعدادهای جوان از 22 تا 29 مهرماه در حوزه هنری برگزار است. بخش مسابقه شامل فعالان و استعدادهای جوان است. گروه‌های تئاتر تهران و شهرستان‌ها این امکان را داشتند که در هر یک از بخش‌های جشنواره شرکت کنند و البته بخش استعدادهای جوان همانطور که از نامش پیداست شرایط خاص خود را می‌طلبید.

 

خروج از نسخه موبایل