شرایط اجرای عمومی برای 15 اثر فراهم می‌شود/ شرایط مالی مانع کار پژوهشی

داود فتحعلی‌بیگی درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش‌های شرکت‌کننده در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی  گفت: ما 15 نمایش را به مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی معرفی کردیم و مرکز باید هم با کارگردان‌ها و تولیدکنندگان آثار هم با مدیریت سالن‌ها هماهنگی‌های لازم را برای ایجاد شرایط اجرای عمومی نمایش‌های معرفی شده، انجام دهد.
وی افزود: نمایش “مضحکه دزدها” به کارگردانی هادی عامل‌هاشمی که این روزها در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی دارد از 15 اثر معرفی شده از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی است. قرار است نمایش “میرداماد” به کارگردانی خانم باباامینه هم در ایام محرم در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی شود.
دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی درباره احتمال اجرای عمومی هر 15 نمایش معرفی شده توسط دبیرخانه جشنواره در سال جاری یادآور شد: ما معرفی آثار برگزیده را برای اجرای عمومی انجام دادیم و اجرای عمومی این آثار شروع شده است. اگر امکان اجرای عمومی تمام 15 اثر در سال جاری فراهم نشود باز هم خوب است زیرا در نیمه اول سال آینده نمایش‌های باقیمانده می‌توانند اجرای عموی داشته باشند.
فتحعلی‌بیگی با اشاره به طی مراحل آماده سازی طرح تأسیس و راه‌اندازی پژوهشگاه نمایش‌های آیینی و سنتی، درباره انجام کارها و امور پژوهشی، ضبط و ثبت فعالیت‌های هنرمندان در قید حیات نمایش‌های آیینی و سنتی نظیر مرشد حسن میرزاعلی تأکید کرد: ما همچنان برای برگزاری کارگاه‌ها و همچنین امور پژوهشی و تصویربرداری از اجرا و فعالیت‌های هنرمندان پیشکسوت این عرصه برنامه‌های خود را ارائه داده‌ایم. اجرای این برنامه‌ها مستلزم ایجاد شرایط مالی مناسب و تأمین هزینه‌های مورد نیاز است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …