ایرانگرد نیوز

شکار تنها عامل کاهش جمعيت حيات وحش نيست

افشين کرمي : بايد از اين پس براي روشن شدن تاثير اين اقدام، تعداد تخلفات و افزايش جمعيت حيوانات را به صورت مستمر بررسي کنيم، اما بايد در نظر داشت که کاهش تعداد جمعيت حيوانات بر اثر شکار و صيد تنها به يک مولفه بستگي ندارد.

وي ادامه داد: اخيرا شاهد انتشار فيلم کشته شدن پلنگي توسط سگ‌هاي گله بوديم که در آن به بدترين شکل ممکن حيوان را از پاي درآوردند يا پلنگ ديگري در رودبار توسط مردم محلي کشته شد و عکس‌هايي از سوزاندن يک خرس منتشر شده است که هر کدام از اين متخلفان بر اساس نظر مراجع قضايي مجازات خواهند شد.

رييس دفتر شکار و صيد سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص افزايش کشتار حيوانات وحشي طي سالهاي اخير اظهار کرد: نمي‌توان گفت که طي سالهاي گذشته کشتار حيوانات افزايش يافته است، بلکه دليل مطرح شدن اين موضوع افزايش اطلاع رساني و بي‌پروا شدن متخلفاني است که از اين کار خود فيلم و عکس مي‌گيرند.

کرمي بهترين راه حفاظت از تنوع حيواني کشور را اطلاع رساني و آموزش جوامع محلي عنوان کرد و افزود: وجود اين حيوانات به نفع مردم محلي است، اما مردم بايد از اين مسئله آگاه شوند. همچنين مردم بايد نحوه برخورد با حيوانات وحشي را بياموزند تا از اين پس شاهد اتفاقات اينچنيني نباشيم.

خروج از نسخه موبایل