ایرانگرد نیوز

مستند شهید چمران آماده رونمایی شد/ درخشش شهید دوران “در سرزمین عشق”

فرید فرخنده‌کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره در توضیح مجموعه مستند “در سرزمین عشق” از تولیدات حوزه هنری گفت: “در سرزمین عشق” مجموعه مستند و داستانی درباره سرداران شهید است.

 

وی با اشاره به ساخت مستند زندگی شهید چمران دراین مجموعه بیان کرد: بررسی زندگی شهید چمران نخستین اثر از این مجموعه است که روایتی برگرفته از پژوهش میدانی و کتابخانه­‌ای است که با تکنیک “کمیک موشن” و با همکاری عوامل کاملاً حرفه­‌ای سینما با مدت زمان 30 دقیقه ساخته و پرداخته شده است.

 

این مدیر سینمایی در ادامه افزود: مجموع مستندهای پرتره سرداران شهید در 6 قسمت بر فرازهایی از زندگی سرداران شهید ابراهیم همت، عباس دوران، علی اکبر شیرودی، حسین خرازی، حسن باقری و مهدی باکری ساخته می شود و هر یک از این پرتره ها 25 تا 95 درصد پیشرفت تولید داشته‌اند.

 

فرخنده کیش با اشاره به این که فیلم زندگی و مبارزات شهید مصطفی چمران آماده نمایش است، گفت: در حال حاضر فیلم مستند شهید چمران آماده نمایش شده است و به زودی شاهد رونمایی از این اثر خواهیم بود.

 

وی در ادامه متذکر شد: همچنین دومین قسمت از این مجموعه با عنوان شهید عباس دوران نیز در شرف پایان است. در واقع می‌توان گفت به طور میانگین کل پروژه “در سرزمین عشق” به میزان 65 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد اکران تمامی قسمت‌ها در قالب یک مجموعه کامل باشیم.

 

فرخنده‌کیش درباره وجه تمایز این مجموعه با سایر فیلم‌های مستندی که درباره شهیدان ساخته شده است اینگونه بیان کرد: وجه تمایز این آثار با کارهایی از این دست بهره جستن از گروه‌های حرفه‌ای قصه­‌پردازان است که در جهت برجسته کردن نقاط دراماتیک زندگی و مجاهدت­‌های این عزیزان و ایجاد خط روایی شبه‌داستانی مناسب برای جذاب‌تر شدن این مستند داستانی کمک کرده­‌اند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از وجوه قابل ذکر این آثار، ثبت تصویری و اسنادی از این سرداران شهید است که ضمن آشنایی هر چه بیشتر و بهتر جوانان در عصر امروز با شهدا، به ماندگاری آن در حافظه­ تاریخی انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد. ضمن اینکه به اعتقاد من این مجموعه غبار از چهره مظلوم شهیدان سرفراز دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برخواهد داشت.

 

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی درباره تکنیک ساخت این مجموعه عنوان کرد: وجه تمایز دیگر این آثار به غیر از وجوه تکنیکی، بهره بردن از حضور عوامل حرفه­ ای سینمایی چون سیدرضا میرکریمی (کارگردان)، امیر مهران (دستیار کارگردان)، پرویز پرستویی، دانش اقباشاوی و رعنا ابراهیم (صداپیشگان)، محمدرضا علیقلی (موسیقی)، مسعود تقی مومنی (کامپوزیت)، مژگان ایلانلو (تحقیق و قصه)، اشکان صادقی (مدیر دوبلاژ)، آرش قاسمی (صداگذار) و محمّد پیرهادی (تهیه کننده) است. البته ناگفته نماند جز کارگردان، تهیه‌کننده و دستیار کارگردان باقی عوامل در ساخت هر یک از پرتره های شهدا تغییر خواهد کرد.

 

فرخنده‌کیش در پایان گفت: جذابیت این آثار به گونه ای است که می تواند به عنوان ابزاری کمک آموزشی در سبد آموزشی دانش آموزان قرار گرفته و بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را با استفاده از رسانه سینما به نوجوانان و جوانان معرفی کند.

 

مجموعه مستند “در سرزمین عشق” محصول سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری است. کلید ساخت این مجموعه مستند خردادماه سال گذشته خورد تا ادای دینی به تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس باشد.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل