ایرانگرد نیوز

6 گروه موسیقی بانوان به جشنواره فجر می‌آید/ بخش سرود اضافه نشد

علی ترابی  با اعلام جزییات تازه‌ای از روند برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم به طور حتم در این دوره از جشنواره شاهد اضافه شدن دو بخش موسیقی بانوان و موسیقی کودک خواهیم بود به همین منظور برای این دو بخش سالن مجزایی در نظر گرفته شده که به زودی مکان و جزییات آن اعلام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون گروه اجرایی ستاد جشنواره مشغول رصد کردن گروه‌های فعال موسیقی بانوان در مناطق مختلف کشور هستند که بتوانند با در نظر گرفتن ظرفیت محدود این بخش که شامل 6 گروه است، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند علاوه بر این تمام تلاش ما این است که علاوه بر حضور گروه‌های موسیقی سنتی که عمده فعالیت گروه‌های بانوان را تشکیل می دهند گونه های دیگری از موسیقی نیز در این بخش حضور داشته باشند.

 

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره برگزاری بخش کودک بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز گفت: وقتی برای ایجاد تغییرات در ساختار موضوعی جشنواره تصمیماتی گرفته می شود به طور حتم باید ضمن بررسی میزان بودجه و تالارهایی که باید در اختیار بخش ها قرار گیرد به کیفیت نیز توجه شود از این جهت و نظر به اهمیت موسیقی کودک و جایگاه ویژه ای که در بین خانواده ها دارد تمام سعی خود را می کنیم تا بهترین گروه‌های موسیقی کودک در این دوره از جشنواره که بخش مجزایی دارد حضور داشته باشند.

 

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره تمام توجه خود را معطوف به برگزاری دوره ای متفاوت از سال‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر کرده است، تصریح کرد: آنچه برای ما دارای اهمیت ویژه ای است حضور گروه‌های معتبر بین‌المللی در کنار سایر گروه‌های با کیفیت موسیقی داخل کشورمان است از این جهت از هم اکنون رایزنی های خود را برای دعوت از گروههای خارجی صاحب نام آغاز کردیم و امیدواریم با حمایت هایی که از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد در حال انجام است شاهد یک استخوان‌بندی محکم از جشنواره ای باشیم که به نوعی مهم‌ترین ویترین موسیقی کشور است.

 

ترابی درباره اضافه شدن بخش های دیگری چون سرود با توجه به مبنای محتوایی جشنواره موسیقی فجر به این دوره از جشنواره تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در اثنای برگزاری جشنواره موسیقی فجر محل اختلاف کارشناسان و مخاطبان موسیقی است، اضافه شدن بخش های متعدد به جشنواره است. ما قبل از اضافه کردن بخش‌های مختلف به یک جشنواره باید به این سوالات پاسخ دهیم که آیا ما به طور همزمان که بخشی را اضافه کردیم سالن هم به تعداد سالن های موسیقی مان اضافه شده است؟ آیا بودجه ای که در اختیار داریم می تواند پوشش مناسبی از آنچه را می‌خواهیم انجام دهد؟ آیا مخاطبان موسیقی ما در جشنواره ها به لحاظ آماری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؟ پس می بینید که عملا باید در یک پژوهش علمی و بنیادی نسبت به افزایش بخش‌های جشنواره اقدام کرد.

 

وی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه در جشنواره‌های گذشته ما شاهد ظهور و بروز گروه‌های کار مختلفی از تهران و شهرستان‌ها بودیم که در شکل کاملا حرفه ای در بخش های رقابتی و غیر رقابتی جشنواره حضور پیدا کردند و کارهایی را ارائه دادند که انصافا در درجه خوبی قرار داشت. از این جهت من حتم دارم در این دوره از جشنواره نیز نیازی به اضافه کردن بخشی مانند سرود نداریم چراکه همین گروه های کُر توانسته‌اند هم به لحاظ محتوایی و هم کیفی آثار قابل قبولی را به مخاطب خود ارائه دهند.

 

خروج از نسخه موبایل