ایرانگرد نیوز

برپایی جشنواره “افق نو” در دست بررسی است/ تکذیب انتصاب دبیر برای 3 سال فیلم فجر

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی  در مورد تعطیلی جشنواره سینمایی “افق‌نو” و راهکار وزارت ارشاد برای برگزاری آن گفت: اگر چنانچه مطمئن شویم که اقدامی و جشنواره‌ای بر علیه صهیونیسم جهانی است حتما حمایت خواهیم کرد.

 

وی افزود: اگر احساس کنیم برنامه‌ای تنها یک شو و یک نمایش است مطمئنا نه بودجه داریم و نه وقت برای برگزاری یک جشنواره سینمایی.

 

ایوبی اعلام نظر نهایی در مورد تعطیلی یا ادامه روند کار جشنواره “افق‌نو” را به آینده‌ای نزدیک موکول کرد و گفت: هنوز به نتیجه‌ای کامل در مورد این جشنواره نرسیده‌ایم. فعلا در حال بررسی این جشنواره هستیم.

 

همچنین رئیس سازمان سینمایی در مورد خبر انتصاب محمد حیدری به دبیری سه‌ساله جشنواره فیلم فجر پس از این دوره که به دبیر رضا داد برگزار می‌شود، توضیح داد: این خبر واقعیت ندارد و تنها یک گمانه‌زنی اشتباه رسانه‌ای بود. همانطور که در حکم رسمی ایشان آمده است محمد حیدری مشاور عالی و نماینده رئیس سازمان سینمایی در امور جشنواره‌ها و اصناف است.

 

وی ادامه داد:‌ آقای حیدری مشاور ماست و قصد داریم یک مرکز کوچک برای هماهنگی‌های بین جشنواره‌های سینمایی راه‌اندازی کنیم که برنامه‌های جشنواره‌های مختلف را هماهنگ کند.

 

رییس سازمان سینمایی رضاداد را دبیری شایسته برای جشنواره فیلم فجر دانست و بیان کرد:‌ رضاداد دبیری شایسته برای جشنواره فیلم فجر است و باید به او در برگزاری جشنواره‌ای مناسب و قوی کمک کنیم.

 

ایوبی در پایان سخنانش گفت:‌ ما به یک “رصدخانه کوچک هوشمند” برای جشنواره‌های سینمایی احتیاج داریم که هماهنگی‌های لازم در مورد بخش‌های بین‌المللی و اهداف جشنواره‌ها را انجام دهد.

 

جشنواره فیلمسازان مستقل “افق‌نو” قرار بود که برای دومین بار همزمان با سالگرد ۱۱ سپتامبر و با حضور هنرمندان و نظریه پردازان ضدآمریکایی و ضدصهیونیست در تهران برگزار شود. خبر تعویق برگزاری این جشنواره چندی پیش از سوی دبیرخانه آن اعلام شد.

 

نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره “افق نو” در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرده بود وزارتخانه‌های امور خارجه و ارشاد لازم است در برپایی هرچه بهتر این جشنواره کمک کنند به ویژه در دعوت و میزبانی از اندیشمندان خارجی که به ایران دعوت می‌شوند.

 

 

خروج از نسخه موبایل