ایرانگرد نیوز

رویش “درختان سرزمین من” در آمریکا/ هنر ایرانی به لس آنجلس رفت

بیتا وکیلی بانوی هنرمند نقاش ایرانی  در مورد نمایشگاهی که از آثار وی و چند هنرمند دیگر در لس‌آنجلس آمریکا برپا شده‌ است، گفت:‌ “درختان سرزمین من” عنوان نمایشگاه جدیدی از آثار هنرمندان معاصر ایرانی ساکن در داخل ایران است که در لس آنجلس و با حمایت سازمان غیر انتفاعی بنیاد آمریکایی برای هنر معاصر ایران (AFCIA) و با تلاش‌های هما تاراجی برپا شد.

 

وی افزود: این دومین بار بود که با خانم تاراجی همکاری می‌کردم. بار اول چند سال پیش بود که وی به ایران آمده بود و چند کار از من را به آمریکا برد و در نمایشگاهی در کالیفرنیا به نمایش گذاشت که همکاری موفقی هم بود.

 

این هنرمند نقاش ادامه داد: در آن سال این خانم کارمند “ناسا” سازمان فضایی آمریکا بود و نقش نمایشگاه‌‌گذار را داشت که برگزاری این نمایشگاه و تجربه موفق آن برنامه باعث شد که وی تشویق شود و گالری تارا را در غرب آمریکا و شهر لس‌آنجلس برپا کند.

 

وی نمایشگاه “درختان سرزمین من” را اولین نمایشگاه و نمایشگاه افتتاحیه این گالری قلمداد کرد که در آن آثاری از هنرمندان داخل ایران از جمله فیروزه امینی، یعقوب عمامه‌پیچ، حمیدرضا اندرز، محسن عزیزی، الیکا ابراهیمی، پونه جعفری‌نژاد، مهوش جورابچی، قاسم محمدی، احمد وکیلی، آرمان یعقوب‌پور و بیتا وکیلی به نمایش درآمد.

 

.

 

وکیلی در مورد این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه که به مثابه دریچه‌ای مستقیم به قلب هنر معاصر ایران است با برقراری ارتباط تنگاتنگ با فعالان مستقل هنری در داخل ایران تلاش داشته است به معرفی آثار این هنرمندان همت گمارد.

 

به گفته این بانوی هنرمند ایرانی با توجه به جلب نظر علاقه‌مندان جهانی هنر به آثار هنرمندان معاصر ایرانی که این روزها بسیاری از آثار این هنرمندان در حراجی‌های معتبر هنری جهان به خصوص در کریستی با ارقام سرسام آور خرید فروش می‌شود، می‌توان دریافت که هنرمندان معاصر توانسته‌اند مرزهای جغرافیایی را در نوردند و شمیم دلنواز باغستان هنر ایران را جهانی کنند.

 

وی در مورد سوژه این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه “درختان سرزمین من” که در گالری تارا از 5 اکتبر 2013 پذیرای علاقه‌مندان هنر معاصر ایران است فرصتی به وجود آورد تا بار دیگر پاییز هزار رنگ ایران را از دریچه بوم نقاشان معاصر ایرانی به دیدگان علاقه‌مندان به هنر هدیه کند.

 

وکیلی همچنین در مورد علاقه مخاطبان هنر ایران در آمریکا گفت: مردم شرق آمریکا به هنر علاقه بیشتری دارند ولی مردم غرب آمریکا نسبت به هنر بی‌تفاوت هستند. بسیاری از آنها با آثار هنر جدید و معاصر غریبه بودند.

 

وی در پایان سخنانش گفت: من با موضوع درختان ایرانی کاری نداشتم ولی وقتی خانم تاراجی به من گفت که چنین نمایشگاهی می‌گذارد با تکنیک خودم و با شیوه خودم کاری خلق کردم و برای این گالری ارسال کردم.

 

خروج از نسخه موبایل