ایرانگرد نیوز

کشف گونه جدید «خون‌سیاوشان» در تایلند

به گزارش ایرانگرد نیوز، گروهی از محققان به سرپرستی «پائول ویلکن»، موفق شدند وجه تمایزهایی را بین گیاه خون‌سیاوشان تایلندی و برمه‌ای کشف کنند.

داشتن غلاف‌های برگی غیرمتمایز، نداشتن تیغه در رگبرگ میانی، کاسبرگ‌های مستقل و تارهای ضخیم از مشخصه‌های گونه جدید «خون‌سیاوشان» تایلندی است.

درخت «خون‌سیاوشان کاوازاکی» دارای چند صد شاخه کاملا پراکنده با غلاف برگی سفید رنگ است. این غلاف‌ها در هنگام خشکی به رنگ قهوه‌ای در می‌آیند و هنگامی که تازه و شکوفا می‌شوند، فاقد رنگدانه‌های قهوه‌ای و زرد هستند.

این گیاه در واقع به شکل درختچه است و عمدتا تا ارتفاع سه تا شش متر رشد می‌کند اما در بعضی موارد ارتفاع آن تا 12 متر نیز می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت‌ اینترنتی ای‌ان‌ان، این درختچه در زمین‌های آهکی رشد می‌کند که به دلیل افزایش برداشت آهک از زمین‌ها برای استفاده در صنایع بتون، زیستگاه آن با خطر تخریب‌های جدی مواجه شده است.

علاوه بر این، به دلیل زیبایی منحصر به فرد اغلب این گیاه را از زیستگاه اصلی خود جدا کرده و به باغچه‌ها منتقل می‌کنند که این دو عامل روند طبیعی رشد و گسترش این گیاه را متوقف کرده است.

خروج از نسخه موبایل