“تاریخ از این ور” با لهجه اقوام ایرانی/ فیلم “شکرستان” به پژوهش رسید

مسعود صفوی در توضیح کم و کیف ساخت فیلم سینمایی “شکرستان” گفت: برای ساخت فیلم سینمایی “شکرستان” از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودم اما ورود به ساخت این فیلم سینمایی با حضور کاراکترهای “شکرستان” کار سخت و با ریسک بالایی است به همین دلیل با دقت و حساسیت باید روی فیلمنامه این فیلم سینمایی کار کنم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی”شکرستان” در مرحله تحقیق و پژوهش است تا با فیلمنامه کامل و محکم فیلمبرداری را آغاز کنیم.

تهیه‌کننده “شکرستان” با اشاره به پایان تدوین سریال “تاریخ از اون ور” گفت: تدوین این سریال به پایان رسید و قرار است سریالی 52 قسمتی با مدت زمان 20 دقیقه روی آنتن تلویزیون رود. همچنین طی 15 روز آینده دوبله و صداگذاری این سریال آغاز می شود.
صفوی با اشاره به حساسیت هایی که بر روی صداگذاری و دوبله مجموعه “تاریخ از این ور” از دیگر تولیدات طنز مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری وجود دارد، گفت: این سریال شرح تاریخ معاصر با زبان قومیت‌های مختلف است به همین دلیل شاهد لهجه و گویش‌های مختلف در بیان تاریخ از زبان قومیت های ایرانی هستیم که درست از آب درآوردن این لهجه‌ها انصافا کاری سخت و وقت‌گیر است و قطعا دو ماه زمان لازم داریم تا لهجه‌ شخصیت‌ها را به درستی اجرا کنیم.
وی در توضیح بیشتر این انیمیشن بیان کرد: این مجموعه در 52 قسمت 20 دقیقه ای با استفاده از روش cut out  تولید شده است. معرفی شخصیت های تاریخی مثبت و منفی و شرح زندگی آنان با استفاده از شخصیتی ثابت به نام بهادر كه موزه‌دار است به همراه الاغی به نام “خرمن” كه نقش ماشین زمان و بار طنز مجموعه را نیز به عهده دارد، موضوع اصلی این انیمیشن محسوب می‌شود.

تهیه‌کننده سریال “شکرستان” در ادامه صحبت های خود متذکر شد: از سوی دیگر مقوله تاریخ مبحثی جدی است که باید در عین حفظ جدیت و سندیت آن، مایه‌های طنز را به درستی استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه تعداد کاراکترها زیاد است و درآوردن لهجه همه این بازیگران کار سختی است.
صفوی با اشاره به برهه ای از تاریخ که در این انیمیشن تعریف می شود، گفت: سریال “تاریخ از این ور” از سلسله طاهریان آغاز می شود و تا پهلوی اول ادامه دارد. همچنین دیالوگ های این سریال طی گذر زمان و سلسله به سلسله دستخوش تغییر شده است و این تفاوت و گذشت زمان باید به درستی مشخص شود.
رئیس مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری در پایان بیان کرد: این سریال انیمیشن محصول مشترک حوزه هنری و موسسه صبا وابسته به صدا و سیما است که تا پایان امسال روی آنتن خواهد رفت. البته معتقد هستم سریال “تاریخ از این ور” علاوه بر شبکه پویانمایی ظریفت نمایش در شبکه اول سیما را نیز دارد و پیشنهاد می کنم از شبکه اول نیز پخش شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …