ایرانگرد نیوز

درخواست کارگردان “ماهی و گربه” از جشنواره فجر/ در فراخوان تجدیدنظر کنید


شهرام مکری کارگردان فیلم “ماهی و گربه” درباره این بخش از فراخوان جشنواره فیلم فجر که تاکید دارد “فیلم‌های سینمایی که تا بهمن 1392 در داخل و خارج از کشور به نمایش در نیامده، می‌توانند متقاضی شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران باشند” به خبرنگار مهر گفت: در دنیا جشنواره‌های الف فقط نمایش اول فیلم‌ها را به خود اختصاص می‌دهند ولی این قانون مربوط به بخش بین‌الملل آنها است.


وی افزود: جشنواره‌هایی که فقط برای تولیدات داخلی برگزار می‌شوند نباید این قانون را اعمال کند. در جشنواره‌های الف این قانون در بخش بین‌الملل اجرا می‌شود اما جشنواره فیلم فجر برای بخش داخلی که همان مسابقه سینمای ایران است، این بند را لحاظ کرده‌اند. البته این بند در دوره‌های قبل هم بوده ولی امید می‌رود امسال شرایطی پیش بیاید که فیلم‌هایی که شامل این بند از فراخوان نمی‌شوند هم بتوانند به نوعی در این رویداد سینمایی حضور یابند.


مکری تاکید کرد: “اشکان و انگشتر متبرک” فیلم اول من تنها شانس دیده شدن در جشنواره فجر را به دست آورد و بعد از آن امکان اکران پیدا نکرد. حتی نمایش های این فیلم در فجر به سانس‌های فوق العاده رسید و من توانستم با مخاطبان و منتقدان این فیلم را ببینم.


این کارگردان با ابراز امیدواری از اینکه برای “ماهی و گربه” هم این اتفاق بیفتد، بیان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که فیلمم در جشنواره فجر امسال توسط مخاطبان داخلی، اهالی سینما و منتقدان دیده شود. اگر فیلمی توسط هیات انتخاب پذیرفته نشود به عقیده من بهتر از وجود یک قانون است که مانع از حضور یک فیلم در جشنواره کشور خودش شوند.


در فراخوان سی و دومین جشنواره فیلم فجر که به تازگی منتشر شده است در بخش مقررات مسابقه سینمای ایران در بند الف آمده است: فیلم‌های سینمایی که تا بهمن 1392 در داخل و خارج از کشور به نمایش در نیامده، می‌توانند متقاضی شرکت در این بخش باشند.


این در حالی است که فیلم “ماهی و گربه” شهرام مکری پیش از این در جشنواره فیلم ونیز جایزه‌ای را از آن خود کرده است.

خروج از نسخه موبایل