ایرانگرد نیوز

تاکید بر انحلال موسسه سینمای مقاومت/ فیلم‌های ممیزی شده دوباره بررسی می‌شود

حجت‌ الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه رونمایی از نخستین قسمت “شاهگوش” در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اعلام خبر انحلال موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از سوی وزیر ارشاد اظهار کرد: دستور انحلال این موسسه صادر شده و موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی منحل است. قبلا هم چندین بار با آقای عظیمی میرآبادی مدیرعامل و سخنگوی این موسسه درباره این موسسه تازه تاسیس صحبت کرده‌ایم. ضمن اینکه دفاع مقدس متولیان خیلی خیلی خوبی دارد و باید دید که اصلا موسسات موازی با اینها لازم هست یا خیر.

 
وی افزود: ضمن اینکه مشکلی که شخص وزیر با این موسسه داشتند، این بود که در این موسسه آقای وزیر را به عنوان هیات امنا گذاشتند و شخصیت‌های حقوقی دیگر را هم عضو این موسسه کردند که برای ایشان به طور طبیعی قابل قبول نبود.

 
فیلم‌های توقیفی را دوباره بررسی می‌کنیم
ایوبی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرنوشت فیلم‌هایی که به دلیل ممیزی نتوانستند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنند، تصریح کرد: ما فیلم‌هایی که ممیزی شده‌اند ولی اکران نشده‌اند را دوباره بررسی می‌کنیم و شورای ساخت و پروانه نمایش تشکیل شده تا این آثار مکانیزم طبیعی خود را یکبار دیگر طی کنند.

 
فیلم فجر بعدی سینمای امیدواری است

 
رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد: در حکمم به رضاداد گفتم سینمای این دوره را سینمای امید بنامیم برای اینکه سینماگران امیدوارند، مردم امیدوارند و جامعه ایرانی امیدوارتر است. همچنین این آرزو و مطالبه را داریم که سینمای ایران -امسال که امکان پذیر نیست- ولی در سال آینده امید را در مردم تقویت کند.
وی ادامه داد: اگر سبد حمایتی باشد که هست و اگر بودجه حمایتی داشته باشیم، از سینما و فیلم‌هایی حمایت می‌کنیم که امیدواری را در مردم بیشتر کند.

 
“گذشته” بنا به نظر فارابی ایرانی است

 
ایوبی درباره حضور “گذشته” ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از کشور فرانسه در جشنواره زاگرب و تناقض این موضوع با حضور “گذشته” به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: بنده اصراری به این موضوع ندارم. من نه در انتخاب هیات داوران و نه در تصمیم آنها دخالتی نداشته‌ام. هیات داوران از قبل تعیین شده بودند و آنها هم این فیلم را انتخاب کردند و ما هم به انتخابشان احترام می‌گذاریم. هیات داوران و بنیاد فارابی معتقدند که همه بررسی‌ها را انجام داده‌اند و فیلم از نظر حقوقی ایرانی تلقی می‌شود.

 
رییس سازمان سینمایی همچنین درباره سخنان اخیر شمقدری درباره پروژه لاله نیز به شعری از خیام اشاره کرد: من می‌گویم از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن، بر نامده و گذشته بنیاد مکن. باید به فردا فکر کنیم.

 
خود را حافظ بیت المال می‌دانیم

 
وی در خصوص چشم پوشی از میلیاردها تومان پول بیت المال که برای ساخت “لاله” صرف شده‌ است، اذعان کرد: اگر هم ما چشم‌هایمان را ببندیم، مسئولان قضایی چشمشان را نمی‌بندند. به هر حال اگر بی‌نظمی‌هایی بوده، نه تنها در اینجا بلکه در کل کشور، در حال بررسی است. نه تنها در سازمان سینمایی بلکه در سایر سازمان‌ها هم این گونه است و این دستور کلی دولت است.

 
ایوبی تأکید کرد: ما خودمان را حافظ بیت المال می‌دانیم و اگر جایی تخلفی شده، دستگاه‌های نظارتی در جریانند و کارشان را انجام می‌دهند. ما هرگز کوتاهی نمی‌کنیم. قوه قضاییه هم برای این کارها است و در صورت لزوم ورود پیدا می‌کند.

 
امیدواری برای راه اندازی مجدد بیمه هنرمندان

 
وی در خصوص بیمه هنرمندان نیز گفت: در خصوص بیمه هنرمندان مشکل مالی عجیبی صندوق دارد و خانه سینما هم که در حال راه اندازی است، امیدوارم همه کمک کنند و بیمه هنرمندان نیز راه بیفتد.

 

خروج از نسخه موبایل