“کوی محبت” مسابقه خطبه غدیر را برگزار می کند

محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما  از تدارک برگزاری یک مسابقه تلویزیونی درباره خطبه غدیر خبر داد و اظهار کرد: دو سال قبل در زمینه حفظ خطبه غدیر مسابقه‌ای اجرا کردیم که جایزه آن سفر به کربلا بود و ما سال گذشته 112 نفر را به کربلا فرستادیم. اینطور هم نبود که جایزه کمک هزینه باشد که در اختیار افراد قرار بگیرد بلکه افراد برنده همگی به کربلا رفتند و از آنجایی که برخی مایل بودند به هزینه خودشان همراهانی داشته باشند،‌ تعداد افراد زائر به 156 نفر رسید.

 
وی افزود: در خطبه غدیر خم همه اعتقادات شیعه نهفته است و از توحید و معاد تا نبوت و همه اصول و فروع دین در آن وجود دارد. ولایت و خلافت حضرت علی (ع) نیز که نکته بارز آن است.

 
مدیر گروه معارف شبکه دو یادآور شد: ما گام دوم این مسابقه را هم طراحی کردیم. این مسابقه دو مرحله خواهد داشت که مرحله اول آن کتبی است و در سراسر کشور برگزار می‌شود بعد از آن افراد برای مرحله شفاهی دعوت می‌شوند و به سوالات داورها پاسخ می‌دهند. این مسابقه ذیل برنامه “کوی محبت” برگزار می‌شود و برگزیدگان ما باز هم به کربلا فرستاده می‌شوند.

 
حبیبی تصریح کرد: برگزاری این مسابقه دشواری فراوانی دارد و سازمان تبلیغات اسلامی ما را برای برگزاری آن کمک کرده است. ستاد بازسازی عتبات نیز در این زمینه یاری رسان ما خواهد بود. همچنین قرار است با نمایندگان ولی فقیه و افراد موثر در استان‌ها هماهنگی لازم صورت بگیرد و با مدارس هماهنگ شود.

 
وی در پایان بیان کرد: ما در چندین مرحله اطلاع‌رسانی خود را از طریق پیامک و تلویزیون انجام می‌دهیم. برگزاری این مسابقه وظیفه‌ای است که از طرف شورای معارف معاونت سیما به شبکه دو واگذار شده و مردم برای شرکت در آن می‌توانند در سایت برنامه “کوی محبت” نیز ثبت‌نام کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …