ایرانگرد نیوز

اعلام آمادگی شورای عالی سینما برای جلسه با رئیس‌جمهوری

محسن علی اکبری عضو شورای عالی سینما درباره وضعیت فعالیت این شورا پس از روی کار آمدن دولت یازدهم  گفت: ما در دولت یازدهم تاکنون هیچ جلسه ای نداشته ایم و منتظر برگزاری جلسه ای با رئیس جمهوری و وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی هستیم.

 
وی افزود: طی صحبت‌هایی که دوستان در دولت یازدهم در ارشاد عنوان کرده اند، تشکیل شورای عالی سینما را یک ره‌آورد خوب و مفید معرفی کرده و حتی عنوان کرده‌اند که این شورا می‌تواند کمک دولت باشد و از این موضوع استفاده خواهند کرد.

 
این تهیه‌کننده سینما در پایان عنوان کرد: در هر صورت ما باید منتظر دعوت دوستان از طرف ارشاد باشیم و از همین جا آمادگی خود را برای برگزاری جلسه‌ای با وزیر ارشاد و رئیس جمهوری اعلام می‌کنیم.

 
شورای عالی سینما به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مرجع سینمای کشور تشکیل می‌شود. همچنین جلسات شورا با حضور رئیس یا نایب رئیس و حداقل دو سوم اعضا رسمیت‌یافته و تصمیمات آن با موافقت اکثریت حاضران و تأیید رئیس‌جمهور اتخاذ می‌شود.

 
تصمیمات شورای عالی سینما پس از تأیید رئیس‌جمهور، توسط رئیس جلسه شورای عالی ابلاغ شده و حسب مورد در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران و در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط برای کلیه دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط لازم‌الاجرا است.

 
جلسات شورای عالی سینما حداقل هر سه ماه یک‌بار به دعوت دبیر شورای عالی تشکیل می‌شود. دستور جلسات با هماهنگی رئیس شورای عالی توسط دبیر آن تعیین و به همراه مستندات مربوط حداقل 10 روز پیش از تشکیل جلسه برای اعضا ارسال می شود.

 
به منظور بررسی و اظهارنظر تخصصی در خصوص دستور جلسات شورای عالی، کمیسیون تخصصی شورای عالی سینما با ترکیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس کمیسیون تخصصی شورای عالی)،معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (نایب رئیس کمیسیون تخصصی شورای عالی)، هفت نفر کارشناسان سینمایی و سینماگران عضو شورای عالی سینما و سه نفر صاحب‌نظر از سینماگران معتبر و شناخته‌شده و کارشناسان سینما به انتخاب شورای عالی سینما تشکیل می شود.

 

خروج از نسخه موبایل