ایرانگرد نیوز

فیلمنامه “پدر آن دیگری” برای اظهارنظر به حوزه هنری رفت

یدالله صمدی کارگردان سینما و تلویزیون درباره کارهای تازه‌ خود  گفت: سال گذشته پروانه ساخت یک فیلم سینمایی را گرفتم که اقتباس ادبی از یک رمان است و “پدر آن دیگری” نام دارد. پرینوش صنیعی نویسنده این کتاب انسان بسیار محترمی است که هفت سال پیش امتیاز این کتاب را از او گرفتم.
وی افزود: من آن زمان سه میلیون تومان به صنیعی دادم و دو میلیون تومان به او بدهکارم اما او تا به حال حتی زنگ نزده طلبش را پیگیری کند. هرکسی هم رمان را از او خواسته گفته که قولش را به صمدی داده‌ام.
این فیلمساز ادامه داد: حتی یک بار با او تماس گرفتم و گفتم پول در حسابم است. اما او گفت پولش را تا زمانی که کار وارد پیش‌تولید شود، نمی‌‌گیرد.
صمدی درباره علت انتخاب این رمان برای اقتباس توضیح داد: هر کسی این کتاب را دستش بگیرد آن را زمین نمی‌گذارد. “پدر آن دیگری” چاپ دهم را هم رد کرده است.
وی در این باره که چرا ساخت فیلم به تعویق افتاده است، گفت: بنیاد فارابی و ارشاد پولی ندارند تا برای ساخت فیلم بدهند و من در بخش سرمایه فیلم گیر افتاده‌ام. اخیرا کتاب را به حوزه هنری داده‌ام و امیدوارم حوزه کاری کند. فیلمنامه آن را نیز خودم نوشته‌ام.
به گفته صمدی مرحله ارسال فیلمنامه برای حوزه هنری نیز به انجام رسیده و وی منتظر نتیجه نهایی در خصوص ساخت فیلم سینمایی بر اساس کتاب “پدر آن دیگری” است.

 

خروج از نسخه موبایل