ثبت تالاب‌هاي استان قم در کنوانسيون رامسر


به گزارش ايلنا، “محمودعلي رکني”، مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به اهميت و ميزان توليدات زيستي تالابهاي استان قم ضرورت حفاظت موثر، تامين حقابه‌هاي زيست محيطي و ارتقاء سطح حفاظتي اجتناب ناپذير بوده است، گفت: مي‌بايست با قيد فوريت به منظور ثبت در کنوانسيون بين المللي تالاب‌ها (رامسر) در دستور کار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گيرد.

وي ادامه داد: استان قم واجد چهار تالاب گسترده و با ارزش با نام‌هاي درياچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدير و تالاب مره به همراه يک پهنه آبي طبيعي به نام بهشت معصومه بوده که از ارزش زيستي خاصي برخوردارند.

رکني خاطر نشان کرد: پيگيري‌هاي مستمري جهت ثبت اين تالاب‌هاي زيبا و بي‌بديل در کنوانسيون بين المللي رامسر به همت کار‌شناسان اداره کل حفاظت محيط زيست صورت پذيرفته است.

وي ادامه داد: تهيه شناسنامه اطلاعاتي از تالاب به همراه منابع علمي و ترجمه آن به زبان انگليسي جهت معرفي هرچه بيشتر از جمله اقدامات در پيش روي است.

گفتني است، وجود آرتميا يکي از با ارزش‌ترين سخت پوستان منابع آبي شور به همراه جلبک‌هاي تک سلولي در درياچه نمک و حوض سلطان و مهاجرت پرندگان جهت زمستان گذراني در اين تالاب‌ها و برخي از گونه‌هاي ماهيان سيمايي زيبا، از يک حيات را براي اين مناطق به ارمغان آورده است.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …