شست‌و‌شوی مجسمه فردوسی این هفته تمام می‌شود/ پتینه مجسمه‌های برنزی تئاترشهر

سید مجتبی موسوی درباره جزییات شست و شوی مجسمه فردوسی نصب شده در میدان فردوسی شهر تهران گفت: مجسمه فردوسی آخرین بار در سال 86 بعد از عملیات قالب‌گیری شسته شد ولی چون از آن سالها تا امروز به خاطر آلودگی هوا سیاه شده بود، تصمیم به شستن دوباره آن گرفتیم که در این هفته شست و شوی این مجسمه تمام می شود.

 
وی ادامه داد: در پروژه ای قرار شد با آب گرم و مواد شوینده ای که به مجسمه آسیب نزند، شسته شود. این پروژه حدود دو هفته طول کشید و در این هفته به پایان خواهد رسید.

 
مدير اداره حجم سازمان زيباسازی شهرداری تهران همچنین از ادامه پروژه شست و شوی مجسمه های دیگری در شهر تهران خبر داد و با بیان اینکه همه مجسمه ها به عملیات شست و شو و نگهداری نیاز دارند، گفت: تعدادی مجسمه هم در محوطه پارک دانشجو و تئاتر شهر داریم که باید مجددا عملیات پتینه روی آنها انجام شود. عملیات پتینه نوعی پوشش نهایی است که بر روی کارهای برنز صورت می گیرد و باید هر چند سال یک بار مجددا تکرار شود.

 
موسوی درباره هزینه شست و شوی مجسمه فردوسی عنوان کرد: شست وشوی مجسمه فردوسی هزینه چندانی ندارد. درواقع این هزینه شست و شو و حتی نگهداری در برابر طراحی، ساخت و نصب این مجسمه ها هزینه زیادی نیست ولی اگر این هزینه را برای کل این مجسمه ها بخواهیم در نظر بگیریم، نگهداری و بررسی های کارشناسی لازم است که حدودا سالی 500 میلیون تومان برآورد می شود. سرکشی، مرمت، رنگ آمیزی و … از فعالیت های عمده شهرسازی در نگهداری از مجسمه هاست که سالانه توسط این نهاد انجام می گیرد.

 
وی در پایان با اشاره به فراخوان طراحی مجسمه های شهری بیان کرد: دو مرحله اولیه این طرح به خوبی برگزار شد و از آنها استقبال خوبی صورت گرفت. 50 کار انتخاب شده است و در نهایت در آذرماه مرحله سوم این برنامه برگزار خواهد شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …