رییس کانون کارگردانان به زودی معرفی می‌شود

همایون اسعدیان رئیس سابق کانون کارگردانان که در مجمع عمومی شب گذشته 5 آبان ماه کانون نیز با بالاترین رای در صدر شورا مرکزی قرار گرفت، درباره جلسه شورای مرکزی جدید برای انتخاب رئیس کانون گفت: فکر می‌کنم طی چند روز آینده این جلسه تشکیل می‌شود.

 
وی همچنین درباره برگزاری این مجمع افزود: طی این سال‌ها که من در شورای مرکزی و یا عضو کانون بودم، مجمع امروز را یکی از بهترین مجامع دیدم. خیلی از مواقع مجمع ما در جلسه اول به حد نصاب نرسیده و به جلسه بعدی موکول می شد اما این جلسه را با حضور حدود 130 نفر حاضر در مجمع با با وکالت‌نامه ها برگزار کردیم.

 
اسعدیان با اشاره به برگزاری جلسه در آرامش کامل بیان کرد: بسیاری از بزرگان در این جلسه حضور داشتند. ترکیبی هم که انتخاب شد، یکی از بهترین ترکیب ها در کانون کارگردانان است. این نشان‌دهنده نگاه همکاران و جایگاهی است که برای شورای مرکزی قائل هستند. از همه دوستان سپاسگذاریم.

 
وی در پاسخ به این که در انتخاب ترکیب جدید، 6 نفر از شورای مرکزی قبلی حضور دارند آیا این نشان از اعتماد اعضا به همان گروه قبلی است؟ گفت: این به نوعی تایید عملکرد شورای قبلی است. البته تعدادی از دوستان در شورای قبلی همچون عبدالحسن برزیده و سیامک شایقی در این دوره نامزد نشدند. شایقی به عنوان بازرس نامزد شد که آنجا هم رای آورد. نادر مقدس هم از شورای قبلی در بخش بازرسان رای آورد. ولی دوستان دیگری هم به شورا اضافه شدند.

 
این کارگردان سینما همچنین درباره حضور محمد مهدی عسگرپور در شورای مرکزی عنوان کرد: وی پیش از این هم در شورای مرکزی کانون بود. از طرف دیگر چون عسگرپور دیگر تمایلی برای مدیریت خانه سینما ندارد، دوستان در کانون اصرار داشتند که وی به عنوان عضو صنفی برجسته در شورای مرکزی حضور یابد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …