آثار ایرانی امسال در حراج کریستیز می‌درخشند/ حمایت مالی از اهالی فرهنگ

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه 6 آبان در حاشیه دیدار با یک هیئت فرهنگی از کشور کویت  در مورد اینکه برنامه میان مدت دولت در عرصه فرهنگ که دیروز رئیس جمهور از آن خبر داده بود، چیست؟ گفت: من به صورت ریز نمی‌دانم آقای رئیس جمهور چه چیزی در ذهن داشته‌اند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث اقتصاد فرهنگ و هنر برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

 
وزیر ارشاد تصریح کرد: ما می‌کوشیم یک پشتوانه مالی گسترده‌ برای حمایت از همه هنرمندان، نویسندگان، اهل فکر و ادبی که ما با آنها ارتباط داریم، برقرار کنیم و کمک خواهیم کرد که بتوانند محصولات فرهنگی خود را هم در داخل و هم در خارج از کشور عرضه کنند.

 
وی افزود: حدود 36 نفر از هنرمندان ایرانی حدود 40 اثر فرهنگی اعم از آثار نگارگری، خط و مجسمه‌سازی خود را به حراج معروف کریستیز که تا چند روز دیگر در دُبی برگزار می‌شود، برده‌اند تا آنها را آنجا عرضه کنند. قطعاً اینها در حراج کریستیز مورد توجه قرار خواهند گرفت و پشتوانه مالی خوبی خواهد بود برای هنرمندان ما و آنها متوجه خواهند شد که به آثار آنها از نظر مادی هم ارج گذاشته خواهد شد.

 
روز گذشته، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، در سخنانی تاکید کرد: بر خلاف آن چه که بعضی می گویند، اولویت این دولت تنها اقتصاد و سیاست خارجی نیست. اگر دولت در کوتاه مدت به دلایل خاص به سامان معیشت مردم و حل معضلات اقتصادی بیشتر توجه می کند و در سیاست خارجی برای باز کردن راه های تعامل سازنده تلاش می کند، برای میان مدت و بلند مدت می داند که فرهنگ مهمترین بخشی است که باید همه مجریان به آن توجه کنند. ناوگان فرهنگی دولت یعنی سه وزیری که امروز برای کسب رای اعتماد به خانه ملت آمده اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولانی که به فرهنگ مربوط می شوند می دانند که بار رسالت سنگینی را در این مقطع بر دوش دارند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …