رییس آینده سازمان میراث فرهنگی کیست-?سید محمد بهشتی، می‌تواند سازمان میراث را دوباره احیا کند

IMAGE635077813663313270
گمانه‌زنی برای انتخاب اعضای کابینه رییس جمهور آینده همچنان داغ است. معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی چه کسی خواهد شد؟ اکنون چه کسی می‌تواند مدیریت سازمانی را به عهده بگیرد که به گفته دوستداران میراث فرهنگی، طی 8 سال گذشته دچار آسیب‌های جدی شده است. برخی معتقدند که سید محمد بهشتی بهترین گزینه برای احیای این سازمان است.
چه کسی رییس آینده سازمان میراث فرهنگی می‌شود؟ این سوالی است که پاسخ به آن چشم انداز سازمان میراث فرهنگی را مشخص می کند اینکه می تواند به ساماندهی آن امید داشت یا نه. چشم اندازی که امروز در میان تعدادی از اسامی می چرخد و هنوز هیچ آینده ای برای این سازمان قابل تصور نیست.

لیلی پاپلی، باستان شناس که با مسایل سازمان میراث فرهنگی آشناست، در پاسخ به این سوال به chn می گوید:« باید دید که رییس جمهور آینده چگونه قرار است مهره های خود را بچیند و چه برنامه‌ای برای سازمان در نظر گرفته شده است. اما به نظر من، بازگشت دوباره آقای مهندس محمد بهشتی می تواند سازمان میراث فرهنگی را دوباره احیا کند.»

به گفته او، به این دلیل از آقای مهندس بهشتی نام می برم که او ساختار سازمان میراث فرهنگی را به خوبی می شناسد و سال ها در این حوزه مدیریت کرده و به نظرم او می تواند دوباره آن را از نو احیا کند و شاکله از هم فرو پاشیده آن را دوباره به هم پیوند بزند.

پاپلی انتخاب مدیرسازمان میراث فرهنگی را بسیار حساس می داند و می‌گوید:« این مسئله که مدیر بتواند با بخش‌های مختلف بیرون از سازمان ارتباط و تعامل داشته باشد، بسیار مهم است. اینکه مدییری چهره شناخته شده ای در ایکوموس، ایکوم و یونسکو باشد می‌تواند حل بسیاری از گره های سازمان را راحت تر کند.»

به گفته این باستان شناس، در حال حاضر بسیاری از ارکان سازمان میراث فرهنگی به دلیل نبود تخصص‌گرایی و سیاست‌زدگی به شدت آسیب دیده و احیای دوباره این آسیب‌ها نیاز به مدیریتی بسیار قوی و آشنا به مسایل را دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …