نظام نامه پایگاه های ثبت جهانی تهیه می شود

نظام نامه پایگاه های ثبت جهانی تهیه می شود

مدیر کل امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تهیه نظام نامه پایگاه های ثبت جهانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «فرهاد عزیزی» با اعلام این خبر گفت: تهیه نظام نامه پایگاه های ثبت جهانی از مدت ها پیش آغاز شده و در حال حاضر مراحل نهایی تهیه و تدوین نظام نامه  را سپری می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر16 پایگاه ثبت جهانی داریم که مهمترین هدف تهیه نظام نامه این پایگاه ها، تدوین یک چهارچوب مدیریتی و دست یابی به یک برنامه ریزی کلی و هدفمند برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده برای پایگاه های ثبت جهانی است.

وی با بیان این که دستیابی به شیوه مطلوب در خصوص پیشبرد مسایل فنی و اجرایی پایگاه های ثبت جهانی یکی دیگر ازاهداف مهم تهیه تنظیم نامه است ادامه داد: اصلی ترین ماحصل تهیه نظام نامه پایگاه های ثبت جهانی دستیابی به نظام هدایت فنی و راهبردی این پایگاه هاست.

عزیزی اضافه کرد: برهمین اساس به دنبال این هستم که هیات راهبردی پایگاه های ثبت جهانی مجددا احیاء و پایگاه های ثبت جهانی مانند سال های گذشته بر اساس خرد جمعی اداره شوند.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه های ثبت جهانی در حقیقت مهمترین داشته های میراثی ایران زمین است که توجه به آن ها ضروروی است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …