سلجوقیان در ترکیه صاحب موزه شدند

سلجوقیان در ترکیه

مدرسه تاریخی “جوهرنصیب “ساختمانی در آناتولیا که به عنوان نخستین دانشکده داروسازی ترکیه شهرت دارد، به عنوان موزه تمدن دوران سلجوقی در مرکز آناتولیا در شهر کایسری، به موزه و محل نمایش وعرضه آثار تاریخی این دوره،مبدل می‎شود.

به گزارش حریت، طرح احیا و بازسازی این موزه، توسط شهرداری کلانشهر کایسری دردست اقدام است تا پس از تکمیل اشیای تاریخی دوران سلجوقی در آن به نمایش گذاشته شود.
شهردار کایسری با اعلام این مطلب یادآور شد که این شهر، تاریخی دراز دارد که به هزاران سال پیش باز می گردد اما تا کنون جایی برای نمایش این تاریخ و آثارآن  به بازدید کنندگان شهرنبود. ما تصمیم داریم تا با اجرای یک پروژه مسیر فرهنگی، این نقص را جبران کنیم.
او یادآور شد که تمدن سلجوقی باوجود اهمیت تاریخی که دارد وهمواره در جنگ‎ها و نبرد با صلیبیان گذشته وبا وجود اهمیت این امپراتوری درتاریخ منطقه، تاکنون هیچ موزه‎ای برای این دوره تاریخی درکشور نداشت.
به گفته وی این مسیر فرهنگی از مدرسه تاریخی “جوهر نصیب” آغاز می‎شود و به میدان جمهوریت ، یوگون بورج (برج یوگون) و “کیشی کاپی”و آثار موجود در جوار شهر کایسری ختم می‎شود. درمیان این آثار پروژه‎ای ویژه هفت نقطه مهم مجزا شده که این پروژه پس از مسابقه توسط یک گروه متخصصان در استانبول قرار است مرکز هنر و فرهنگ را در این محل ایجاد کند.
 این مرکز همچنین دارای موزه باستان شناسی مجزا نیز هست. همچنین در طبقات بالایی این مدرسه بخشی نیز به نمایش آثار هنرهای دستی و نیز اجرای هنرهای نمایشی و دیگر نمایشگاه ها اختصاص دارد.
وی یادآور شد که برخی کاوش‎های باستان شناسی نیز در منطقه جریان دارد و این موزه نیز تا دو سال آینده به بهره برداری میرسد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …