معاون گردشگری کشور: گردشگری الکترونیک ابزاری قوی برای توسعه این صنعت است

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه عصری را که اکنون درآن زندگی می کنیم عصر دیجیتال می نامند گفت: می توان از گردشگری الکترونیک به عنوان یک ابزار قوی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، منوچهر جهانیان پیش از ظهر امروز با بیان این مطلب در کنفرانس گردشگری الکترونیک که با حضور متخصصان و فعالان صنعت گردشگری در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد گفت: گردشگری الکترونیک یک ابزار قوی است که می توان از آن برای معرفی جاذبه های بی نظیر گردشگری ایران و نیز جذب گردشگر از بازارهای هدف استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا گردشگری الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد و این مهم باید در ایران نیز با توجه به ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.

جهانیان با بیان اینکه از دو دهه پیش تا کنون گردشگری الکترونیک در ایران مورد استفاده قرار می گیرد ادامه داد: برای ارتقاء صنعت گردشگری و رونق گردشگری داخلی و خارجی یکی از مهمترین ابزارهایی که می توان از آن استفاده کرد گردشگری الکترونیک است.

وی با بیان اینکه امروزه واژه های مانند دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک، تجارت الکترونیک و … زیاد به گوش می خورد ادامه داد: استفاده از گردشگری الکترونیک یک خدمت ارزشمند به صنعت گردشگری است و می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با جاذبه های فراوان گردشگری در ایران شود.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رونق صنعت گردشگری در دنیا گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی جهاگردی تا سال 2020 میلادی شاهد رشد 1/6 میلیارد نفر گردشگر در دنیا خواهیم بود که درآمدی بالای 50 تریلیون دلار را نصیب بخش گردشگری خواهد کرد.

جهانیان ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما نیز جاذبه های گردشگری بی نظیری وجود دارد که این جاذبه ها با استفاده از ابزار مهمی به نام فضای مجازی می تواند به دنیا معرفی شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در کنار گردشگری الکترونیک یکی از راهکارهای دیگری که می تواند به رشد و شکوفایی این صنعت کمک کند هماهنگی و همگونی در ارائه خدمات است که به همین منظور شیوه نامه ای تدوین و به مراکز خدمات گردشگری به زودی ارسال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در ایران بیش از 33 هزار اثر تاریخی ثبت شده داریم که این آثار باید از طریق فضای مجازی به دنیا معرفی  تا زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و بازدید از این جاذبه ها  فراهم شود.

جهانیان در پایان صحبت های خود با تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنفرانس گردشگری الکترونیک،  برگزاری این کنفرانس را نتیجه تعامل مطلوب فرابخشی میان بخش خصوصی و دولتی خواند و گفت: نشست تخصصی یاد شده بی شک نتیجه کارگروهی و مشارکت نهادهای فعال صنعت گردشگری کشور از جمله جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران، انجمن علمی گردشگری ایران، ده ها بخش خصوصی در کنار نهاد های دولتی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت معاونت توسعه اطلاعات و تجارت الکترونیک به عنوان مجموعه کاملی از اعضای متولی و فعال به شمار می آیند که در به روزرسانی صنعت گردشگری کشور در حوزه الکترونیک نقش آفرین خواهند بود.

گفتی است کنفرانس گردشگری الکترونیک روزهای هشتم و نهم آبان ماه جاری در هتل پارسیان آزادی تهران درحال برگزاری است.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …