معاون صنایع دستی کشور خبر داد ساماندهی تشکل‌های مردم‌نهاد و واگذاری تصدی‌گری‌ها

معاون صنایع دستی کشور در دیدار  با  اعضای انجمن ملی هنرمندان، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی و  اتحادیه تعاونیهای صنایع دستی استان تهران از ساماندهی تشکل های مردم نهاد و واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی صنایع دستی خبر داد.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این نشست را که با حضور  اعضای اتحادیه تعاونیهای صنایع دستی استان تهران، انجمن ملی هنرمندان، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی برگزار شد، غنی سازی بخش خصوصی و برطرف کردن مشکلات و ساماندهی وضعیت اتحادیه ها عنوان کرد.

معاون صنایع دستی کشور در ادامه ضمن ابراز رضایت  از حضور فعالانه بخش خصوصی در رشد و توسعه صنایع دستی افزود: یکی از سیاستهای کلان معاونت صنایع دستی، ارتباط، حمایت و تقویت تشکلهای مردم نهاد به منظور رشد و توسعه هنر است.

 

نامور مطلق همچنین از تخصصی شدن فعالیت تشکلها خبر داد و اظهار داشت: تشکلها باید فعالیت تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه تولید، آموزش، نمایشگاه و بازرگانی صنایع دستی داشته باشند تا در رشد و ارتقاء صنایع دستی و هنرهای سنتی موثر واقع شوند.

 

معاون صنایع دستی با اعلام خبر برگزاری گردهمایی فعالان و تشکلهای مردم نهاد برای بررسی و رفع  مشکلات آنها افزود: به زودی ساماندهی تشکلهای مردم نهاد در سراسر کشور برای واگذاری تصدی گری های دولت به این بخش صورت می گیرد.

 

گفتنی است در ادامه این نشست  هر یک  از تشکلها به شرح فعالیت های خود پرداخته و خواستار تعریف ساختار منسجم تشکلها،  نظارت بر کارگاههای آموزشی برای جلوگیری از آسیب ها و تک روی ها، اختصاص فروشگاهها بصورت مستقل به صنایع دستی، برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و برگزاری نشست فعالان صنایع دستی از سراسر کشور برای رسیدگی به مشکلات شدند.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …