مداحان رسانه ای مستقل، بزرگ و تاثیر گذارند

به گزارش ایرانگرد نیوز، در مراسم اختتامیه این اجلاس که شب گذشته در در مصلی شهر گرگان برگزار شد،‌ ضرغامی با اشاره به ارادت اقلیت های مذهبی به امام حسین (ع) افزود :امام حسین مورد علاقه همه آزادگان جهان است.

 

وی گفت : تجلیل از مداحان اهل بیت و پیرغلامان حسینی تجلیل از همه خوبی ها و فضایلی است که در جامعه بشری باید به آنها احترام گذاشت .

 

ضرغامی افزود : مداحان ، رسانه ای بزرگ ، مستقل و تاثیرگذارند کــه با نفوذ خود  و  شور و بصیرت بخشی در جامعه حق بزرگی  بر گردن  ملت شریف ایران دارند .

 

وی بابیان اینکه یکی از وظایف مهم مداحان دفاع ازمرزهای فکری ، سیاسی و عقیدتی اسلام  است افزود:  مداحان با  اشعاری که  انتخاب می کنند سطح بصیرت را بالا می برند .

 

وی گفت: آنان  می توانند با بر انگیختن تفکر مردم با اشعار زیبا و آهنگین که تا عمق روح نفوذ  می کند موجب تحول انسانها شوند .

 

رییس سازمان صدا و سیما  با قدردانی از مسولان استان گلستان، در برگزاری این اجلاس بی نظیر تصریح کرد: وجود برادران اهل سنت، شیعه و قومیت های مختلف در این استان، آن را به نمادی برای وحدت تبدیل کرده و برگزاری این اجلاس در استان، نمادی واقعی از وحدت می باشد.

 

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) گنجینه ارزشمندی است که خداوند به مسلمانان عنایت کرده و حتی اقلیت های دینی در ماه محرم از روزهای قبل حسینیه برپا می کنند، غذا می پزند و نذری تکیه کرده و به آستان اباعبدالله الحسین (ع) عرض ارادت می نمایند.

 

ضرغامی مداحان را مرزبانی برای دفاع از فرهنگ دانست و متذکر شد: خداوند در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران آینده خوبی را به کسانی که از دین مرزبانی می کنند بشارت داده و این شامل هر کس که در لباس مرزبانی از اسلام دفاع می کند، می شود.

 

رئیس سازمان صدا و سیما کشور با تاکید بر این که همه ما باید از مرزهای اعتقادی، سیاسی و عقیدتی انقلاب دفاع کنیم، به مداحان توصیه کرد: با آگاهی، علم، درست خواندن به جامعه و مردم بصیرت دهید و این مساله مهمی است.

 

ضرغامی با اشاره به فتنه ۸۸ یادآور شد: بسیاری از کسانی که جزو خواص بودند، نتوانستند، از این آزمایش فتنه موفق بیرون بیایند، زیرا بصیرت لازم را نداشتند.

 

وی با اشاره به این که مداحان دو مسئولیت مهم و خطیر دارند، خاطرنشان کرد: مداحان علاوه بر بصیرت بخشی باید با شور آفرینی و برانگیختن احساس مردم، در قلب های آنان نفوذ پیدا کنند.

 

رئیس سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن تازه هفته گذشته بعد از ۳۴ سال معنای واقعی لانه جاسوسی آمریکا در ایران را فهمید.

 

ضرغامی افزود: یکی ازشخصیت های غربی درروزهای گذشته عنوان کرده که ما تازه فهمیدیم ۳۴ سال گذشته که ایران بر لانه جاسوسی تاکید داشت، چه می گفت وامروز تمام جهان فهمید که کار آمریکا جاسوسی است.

 

ضرغامی گفت: روز۱۳ آبان که همزمان با محرم است، بسیار روزمهم و تأثیر گذاری است ودراین شرایط خاص مردم با حضور درصحنه نشان می دهند که ملتی که پیرو حسین (ع) است ومکتب حسینی را راهنمای راه زندگی قرار داده لحظه ای دست ازمسیر سرخ حسینی برنخواهد داشت.

 

 

وی ادامه داد: مداحان، رسانه ای بزرگ ومستقل هستند که با نفوذ کلام خودشان با شور وحالی که درجامعه منتقل می کنند، حق بزرگی برگردن ملت دارند.

 

میرباقری به خاطر شاهگوش به مراسم پیرغلامان نرسید

 

طبق اعلام برگزارکنندگان اجلاس پیرغلامان قرار بود میرباقری کارگردان سریال مختارنامه در یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی حضور یابد و از وی تقدیر شود اما به دلیل حضور این کارگردان در سر صحنه سریال شاهگوش، وی موفق به حضور در این مراسم نشد.

 

در مراسم پایانی اجلاس پیرغلامان، از احمد ده‌بزرگی (شاعر عاشورایی) و قاسم باقری (ناشر عاشورایی) و صادق عاشورپور (پژوهشگر عاشورایی) و عبدالمحمد قدیریان (هنرمند عاشورایی) تقدیر شد.

 

یازدهمین اجلاس بین‌اللمللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان گلستان و شهر گرگان چهارشنبه، هشتم آبان افتتاح شد و پنجشنبه شب، نهم آبان با حضور رییس صدا و سیما، معاون صدا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان و همچنین با حضور جمع کثیری از مردم در مصلی گرگان خاتمه یافت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …