“فیلمیران” از حضور در کانون پخش کنندگان فیلم انصراف داد

به گزارش ایرانگرد نیوز، هیات مدیره سازمان پخش “فیلمیران” با انتشار اطلاعیه ای خروج  این موسسه را از کانون پخش کنندگان فیلم اعلام داشت. متن اطلاعیه  بشرح ذیل است :

 

در كشوري مشهور به تبحر و افتخار آفريني در رشته هاي انفرادي و سينمايی كه همه در آن شعار كارگروهي را خوب سر مي دهند اما هنگام عمل در اكثر مواقع اختلاف و تنش بر همه چيز سايه مي‌افكند. “فيلميران” حاصل يك همكاري واقعي بود. تجلي  شعار معروف: سينما يعني کار گروهی.

 

٨  سال پيش ما گرد هم آمديم، همگی پس از سالهای متمادی فعالیت در عرصه توزیع و البته تولید فیلم به این نتیجه رسیده بودیم که کار به سیاق و شیوه پیشین پاسخگوی نیازهای تازه در عرصه توزیع فیلم نیست. باید کاری جدی تر و تخصصی تر انجام داد. كاري بر زمين مانده و مهم برای پیشبرد و گسترش پخش فیلم در ایران. بر زمين مانده، نه از اين بابت كه كسي تا آن زمان نخواسته يا تلاش نكرده بود انجامش دهد بلكه به اين دليل كه همه تلاش هاي مشابه تا آن روز به نتيجه نرسيده بود. در آغاز ما نظرات بسياري از اهالي دلبسته به سينما را شنيديم و از هر كس كه فكر مي كرديم مي تواند كمكمان كند مشورت گرفتيم و شروع كرديم.

 

البته كار آساني نبود هر كدام راي و نظري داشتيم برآمده از تجربه سالها فعاليتمان در عرصه توليد، توزيع و نمايش فيلم، كنار هم قرار دادن اين تجربه ها و نظرات متفاوت و يا حتي متضاد گاه ناممكن جلوه مي كرد. اما مي دانستيم با صبر و تحمل و بردباري مي توان به نتيجه رسيد. آنچه كه البته تصور اجرايي شدنش براي عده اي سخت بود. همانها كه هر روز منتظر شنیدن خبر زمین خوردنمان بودند.

 

همچنين هميشه از انتقال تجربه هاي خود يه ساير همكاران خوشحال بوده ايم و از فعاليت صحيح صنفي استقبال كرده ايم. مساعدت در تاسيس كانون پخش كنندگان و بعد حضور در هيئت مديره اين كانون شاهد همين مدعاست.

 

اما در مقابل رفتارهاي تنگ نظرانه، استفاده از روش هاي منسوخ سالهاي دور پخش فيلم و محصور ماندن در محدوده دقاتر ناكار آمد و همچنين استفاده از نام دفاتری با هويت نامشخص براي بالا بردن آراي مجمع عمومي و در نهايت ترجيح منافع شخصي بر ارتقا كلي صنف باعث شده اين كانون كه مي توانست مثل هر صنف سالم ديگري در جهت پيشرفت  پخش فيلم در ایران گام بردارد به مركزي براي گعده هاي سخيف عده اي تبديل شود كه موفقيت را در عدم موفقيت ديگران جستجو مي كنند و اصل را به جاي رقابت آزاد مبتني بر حق انتخاب، بر حذف رقيب وهمكار خود گذارده اند.

 

بنابراين هيئت مديره سازمان پخش “فيلميران” عليرغم اعتقاد راسخ به كار صنفي و به دليل اصرار بر برخي اقدامات كوته فكرانه و كودكانه در كانون پخش كنندگان فیلم، خروج اين موسسه را از اين محفل اعلام مي دارد. متاسفانه كار در فضاي كسالت بار عده اي كه بجاي تلاش براي پيشرفت دفاتر خود به جلوگيري از فعاليت سازمان هاي موفق مي انديشند بيش از اين قابل تحمل نيست.

 

“فيلميران” تنها در صورتي به فعالیت صنفي ادامه خواهد داد كه فضايي آزاد و با نشاط، همراه با همگرايي و تدبير بر اين فعاليت ها حاكم باشد. نه اقداماتي با رنگ و بوی حسد و كينه ورزي .

 

موسسه “فيلميران” ضمن استقبال از تمامي نقدهاي سازنده همچنان به تلاش خود براي به روز كردن امكانات پخش فيلم و ارائه بهترين خدمات به صاحبان فيلم ها و در نهايت طي مسير براي اعتلاي سينماي ايران ادامه خواهد داد انشا الله.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …