“مسیحا” به محراب می رود/ جنگ از نگاه فرزند رزمنده اسیر

مهران هادیان کارگردان نمایش “مسیحا” که قرار است به زودی اجرای خود را در تالار محراب آغاز کند در این‌باره  گفت: نمایش “مسیحا” نوشته سجاد افشاریان است و از یکشنیه 12 آبان‌ماه در تالار محراب روی صحنه خواهد رفت. حسن محمدی و سپیده ولی‌پور دو بازیگر این اثر نمایشی هستند.

 
وی درباره مضمون این نمایش توضیح داد: “مسیحا” نمایشی درباره جنگ و دفاع مقدس است اما با نگاه متفاوتی نسبت به این مقوله روایت می‌شود. در این اثر تاثیرات هشت سال جنگ تحمیلی بر زندگی یک خانواده به تصویر کشیده می‌شود. در این نمایش داستان زندگی زن و شوهری نشان داده می شود که مرد دیدگاه غلطی نسبت به رزمندگان و جنگ دارد چون فکر می‌کند پدرش که اسیر است شخص بی‌مسئولیتی بوده که خانواده‌اش را رها کرده و به دنبال آرمانش رفته است. او در انتهای نمایش به وجهه دیگری از شخصیت پدرش پی می‌برد.

 
هادیان درباره انتخاب این نمایشنامه توضیح داد: سجاد افشاریان را از قبل می‌شناختم. به نظرم او در آینده و زمانی که پخته‌تر شود می‌تواند جا پای نمایشنامه‌نویسان برتر ایرانی همچون محمد چرمشیر و محمد رحمانیان بگذارد. نمایشنامه‌ای که او نوشته بود با نگاهی غیرکلیشه‌ای و تکراری به مقوله جنگ و تاثیراتی که بر خانواده‌ها می‌گذارد پرداخته بود بنابراین این اثر را برای اجرا برگزیدم.

 
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مدیر اجرا و روابط عمومی: حامد سلطان‌زاده، دستیاران کارگردان: محید رنجبر و محمد مهدی سعیدی‌نسب، طراح صحنه، نور و لباس: مهران هادیان، آهنگساز: فواد تبیانیان، نوازنده سنتور و تنبک میلاد جعفری و پوریا سلطانی‌زاده.

 
هادیان کارگردانی نمایش‌های “گزارشی درباره یک قهرمان آمریکایی”، “آقای قاضی صدایم را می‌شنوید” و “بیداری در خواب” را در کارنامه دارد. نمایش “مسیحا” از یکشنبه 12 آبانماه ساعت 18 در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …