«من آرام ندارم؛ اولین پرونده ایران در جهان اسلام در خطر است»

اولین پرونده ایران

طی چند روز گذشته بافت تاریخی یزد، روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. مصوبه هیات دولت کار دست یزدی‏ها داده و بهانه توسعه “امامزاده جعفر” اتفاقات ناگواری در بزرگترین بافت خشتی جهان افتاده است.

«آتوسا مومنی»، معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  به شدت از بروز شرایط کنونی در یزد اظهار نگرانی کرده و گفت: «در مدت زمانی که من در کامبوج پرونده‌های ثبت جهانی را پیگیری می‏کردم. خبرهای یزد را شنیدم و به شدت متاثر شدم و حالا در حال پیگیری موضوع هستم.»
او که به زودی قرار است به یزد سفر کند، اعلام کرد که در حال حاضر درخواست دادم که همه گزارش‌های مربوط به شهرداری، شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی یزد که درباره تخریب‏های اخیر وجود دارد را برایم بفرستند و بعد از مطالعه همه جانبه روی این گزارش‌ها، به صورت دقیق در مورد مقصر این پرونده صحبت می‏کنم.»
مومنی با بیان این مطلب که بافت تاریخی یزد، اولین پرونده میراث فرهنگی در جهان اسلام از ایران خواهد بود، گفت: «من پیشنهاد کردم که بافت تاریخی یزد، نخستین پرونده ایران در میراث جهان اسلام باشد و قرار بود تا شش ماه دیگر این پرونده ارسال شود. من به شدت از شرایط پیش آمده ناراحتم و امیدوارم که به زودی جلوی این تخریب‏ها گرفته شود.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …