ستاره‌ها یا سوپراستارهای سینمای ایران چه می‌کنند؟

1-2294
روزگاری بود که سینمای ایران به مدد حضور ستاره‌های خود دوران پرفروغی را می‌گذراند اما مدتی است که ستاره‌ها هم کمکی به این سینمای از رمق افتاده نمی‌کنند و در فیلم‌ها حضور پررنگی ندارند، حال سوال اینجاست که ستارهایی که روی پرده نیستند پس کجا هستند و چه می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی ، نگاهی به فیلم‌های سینمایی که از چندی قبل روی پرده سینماها بوده و هستند نشان می‌دهد مدت‌ زیادی است که از فیلمی با حضور پرفروغ یک ستاره‌ی سینمایی که علاقه‌مندان به سینما را به ذوق و هیجان درآورد، خبری نیست، البته برخی فیلم‌ها هم با حضور ستاره‌ها، بعضا خیلی هم فروش نکردند!

اما ستاره‌ها یا سوپراستارهای سینمای ایران چه می‌کنند؟

هدیه تهرانی

بازیگر فیلم «قرمز» چند سالی است که از حضور جدی در سینمای ایران دوری کرده و در این مدت اخبار حاشیه‌ای زیادی پیرامون او منتشر شده است. با اینکه حضور این بازیگر در سال‌های اخیر در سینما کمرنگ بوده اما عده‌ی زیادی از سینماگران و سینمادوستان او را هم‌چنان تک ستاره و به معنای واقعی «سوپراستار» سینمای ایران می‌دانند.

هدیه تهرانی که فیلم «پل چوبی» به کارگردانانی مهدی کرم‌پور را آماده‌ی اکران دارد تا یکی دو هفته قبل فیلم سینمایی «تهران 1500» را بر پرده‌ی سینماها داشت، فیلمی که با چهره‌ی کارتونی هدیه تهرانی نمایش داده شد.

او که همیشه با حاشیه‌هایی روبرو بوده، چهار سال قبل نمایشگاه عکسی را با نام «آبان‌گان» برپا کرد و شاید اوج این حاشیه‌ها از همان زمان و با چالشی که بین او و خبرنگاران پیش آمد، آغاز شده باشد نمایشگاهی که نشست خبری آن اشک هدیه تهرانی را درآورد و سپس بحث‌های دیگری درباره هزینه‌ی برپایی آن مطرح شد.

تهرانی که چندی قبل با مهران مدیری در سریال «قلب یخی» همبازی شده بود، در فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» محسن امیریوسفی هم ایفای نقش کرده و احتمالا در جشنواره‌ی فیلم فجر بار دیگر شاهد حضور وی خواهیم بود.

همچنین این روزها شنیده شده که احتمال دارد، هدیه تهرانی برای بازی در یک نمایش روی صحنه برود.

محمدرضا گلزار

گلزار با وجود اقبالی که سینمادوستان به او داشتند، مدت زیادی است که فیلم پرفروشی نداشته و همانند قبل در گیشه‌ی سینما موفق نبوده است.

البته مدت‌هاست که خبری از گلزار نیست و تا چندی پیش و پس از اخبار حاشیه‌ا‌ی که درباره‌ی او منتشر شده بود، گفته می‌شد که وی در آمریکا به سر می‌برد و به تازگی مشاهده شده که به ایران برگشته است اما گفته می‌شود برای بازی در فیلم مسعود کیمیایی به تفاهم نرسیده است.

در خبرها آمده بود بازیگر فیلم «بوتیک» که آخرین بار با فیلم «تو و من» به کارگردانی نیما بانکی در سینماها حضور داشت و قصد دارد پس از تجربه‌ی فیلمنامه‌نویسی در فیلم «شیش‌و‌بش»، یک فیلم مستند را هم در دوبی بسازد.

این عضو سابق گروه موسیقی آریان و نیز بازیکن سابق تیم والیبال هنرمندان، در سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی هم بازی کرده بود که برای شبکه نمایش خانگی تولید شد و با کمترین حاشیه‌ی عرضه شد.

شهاب حسینی

بازیگر فیلم اسکاری «جدایی نادر از سیمین» یکی از بی‌حاشیه‌ترین سوپراستارهای سینمای ایران است که اتفاقا در فیلمی با عنوان «سوپر استار» هم به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرده است.

او تا چندی قبل با فیلم «حوض نقاشی» که یکی از دو فیلم برگزیده تماشاگران در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر بود، بر پرده‌ی سینماها حضور داشت و این روزها در تدارک ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش است.

حسینی قرار است «ساکن طبقه‌ی وسط» را که یک طنز فلسفی است با فیلم‌نامه‌ای از محمد هادی کریمی بسازد تا اولین کارگردانی خود را تجربه کند.

پیگیری‌ها حاکی از این است که شهاب حسینی برای ساخت فیلمش بازی در چند فیلم را رد کرده است. یکی از این فیلم‌ها «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان است که گفته شده اگر وی نخواهد فیلم خود را جلوی دوربین ببرد احتمال حضورش در این پروژه وجود دارد.

شهاب حسینی در سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی هم حضور دارد که فیلمبرداری آن هنوز به پایان نرسیده و قرار است تولید مرحله‌ی دوم این سریال از شهریور آغاز شود.

امین حیایی

آخرین فیلم‌ او «رژیم طلایی» بود که نوروز در سینماها اکران شد و به تازگی در شبکه نمایش خانگی هم توزیع شده است. «خودزنی» هم با بازی این بازیگر اکنون بر پرده سینماهاست.

امین حیایی که سریال تاریخی «کلاه پهلوی» را هم از شبکه‌ی اول سیما در حال پخش دارد، این روزها فیلم «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی را در حال ساخت دارد. وی در سریال‌های «قلب یخی» و «ساخت ایران» هم حضور داشته است.

این بازیگر سینما اواخر سال گذشته پرفورمنس موسیقایی «قحطی نور» را در تالار وحدت روی صحنه برد.

بهرام رادان

آخرین خبرها از بهرام رادان که فیلم «پل جوبی» به کارگردانی مهدی کرم‌پور را آماده اکران دارد، حاکی از این است که او در کانادا به سر می‌برد و مشغول ساخت یک مستند است.

رادان بعد از ساخت «اشتباهی»، یک اثر ۴ دقیقه‌ای مربوط به جشنواره‌ی فیلم سامسونگ ، ساخت مستندی با نام «رویای شهرت» را در شهر تورنتو آغاز کرد. تهیه‌کنندگی این اثر برعهده مهدی معزی و بهرام رادان است که با همکاری مدرسه فیلم تورنتو ساخته می‌شود. شنیده شده که در این مستند، که فیلمبرداری آن تابستان امسال به پایان می‌رسد، افراد مشهوری از کشورهای مختلف حضور دارند و اولین نمایش آن احتمالا در جشنواره آینده‌ی فیلم فجر خواهد بود.

او چندی قبل در یک کلیپ کوتاه با گلشیفته فراهانی حضور داشت.

مهناز افشار

او این روزها فیلم «چه خوبه برگشتی» را بر پرده سینماها دارد و از عید فطر هم قرار است فیلم «هیچ کجا هیچ کس» با بازی او اکران شود. علاوه بر این فیلم «پل چوبی» او آماده اکران است که قرار است در اکران دوم عید فطر به نمایش درآید.

افشار قرار است در جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی با نام «کلید شکسته» که البته نام آن تغییر می‌کند، بازی کند.

حامد بهداد

این بازیگر همزمان دو فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» و «بیتابی بیتا» را بر پرده‌ی سینماها دارد و بهداد را شاید بتوان پرکارترین بازیگر فعلی سینما دانست چون در حال حاضر دو فیلم «بیتابی بیتا» و «چه که خوبه برگشتی» را بر پرده‌ی سینماها دارد. هم‌چنین فیلم «فرزند چهارم» او هم در انتظار اکران است، البته این سه فیلم همگی به جشنواره سی‌و یکم فیلم فجر مربوط می‌شوند.

بهداد قرار است در آینده‌ای نزدیک در فیلم سینمایی «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهرهادی بازی کندو او در این فیلم با نیکی کریمی، یکتا ناصر و پارسا پیروزفر هم‌بازی خواهد بود.

اکبر عبدی

بازیگر کهنه‌کار سینمای ایران که اخیرا نشان درجه‌ی یک هنری از رئیس‌جمهور دریافت کرده است، فیلم‌ «جا‌به‌جا» به کارگردانی علی توکل‌نیا را آماده اکران در عید فطر دارد.

این کمدین سینما اخیرا بازی در فیلم «زندگی دوگانه‌ی فیروز» را به کارگردانی فریدون جیرانی را به پایان رسانده است. او هم‌چنین در فیلم انیمیشن – رئال «نیکان و بچه غول» هم بازی کرده که احتمالا در جشنواره کودک نمایش داده خواهد شد و این روزها در فیلم «یکی برای همه» که بر پرده‌ی سینماهاست حضور دارد.

نیکی کریمی

این ستاره‌ی دهه‌ی گذشته سینمای ایران که اخیرا بیشتر به کارگردانی روی آورده، تا چند هفته‌ی قبل فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» را بر پرده‌ی سینماها داشت و در فیلم میلیاردی و جنجالی «لاله» هم بازی کرده است.

کریمی که این روزها در نمایش «شام با دوستان» در سالن تئاتر ایرانشهر روی صحنه می‌رود، فیلم «بشارت به شهروند هزاره سوم» را هم آماده نمایش دارد که احتمالا در اکران دوم عید فطر نمایش داده می‌شود.

هم‌چنین قرار است نیکی کریمی در فیلم جدید منوچهر هادی با نام «زندگی جای دیگری است» بازی کند.

محمد رضا فروتن

بازیگری که دوران طلایی خود را با فیلم‌هایی هم‌چون «قرمز»، «دو زن» و «زیر پوست شهر» گذرانده آخرین فیلمی که در سینماها داشته «بی‌خداحافظی» احمد امینی بوده است.

مدتی قبل خبرهایی مبنی بر اینکه قرار است فروتن در فیلمی با نام «کبریت» به کارگردانی فرهاد نجفی بازی کند منتشر شد اما هنوز خبر جدیدی نیست. ضمن اینکه «دلتنگی‌های عاشقانه» با بازی محمدرضا فروتن و میترا حجار و به کارگردانی رضا اعظمیان هم‌چنان در مراحل فنی متوقف مانده است.

فیلم «هیچ کجا هیچ کس» با بازی فروتن همزمان با عید فطر اکران می‌شود.

لیلا حاتمی

یکی دیگر از بازیگران فیلم اسکار گرفته اصغر فرهادی، که چندی قبل به بهانه‌ی نمایش فیلم «گذشته» به همراه همسرش -علی مصفا- در جشنواره فیلم کن حضور داشت. آخرین فیلم سینمایی او «سر به مهر» بوده که در جشنواره سی و یکم فیلم فجر نمایش داده شد و هنوز هم اکران نشده است.

رضا عطاران

بازیگر و کارگردان عرصه‌ی طنز سینمای ایران این روزها مشغول ساخت فیلم سینمایی جدید خود با نام «رد کارپت» است. فیلمی که بخشی از آن را همزمان با جشنواره فیلم کن در شهرهای کن و موناکو با حضور چهره‌هایی هم‌چون استیون اسپیلبرگ و جارموش فیلمبرداری کرد و الان در ایران کار را دنبال می‌کند.

عطاران هم چنین در فیلم «آیینه شمعدون» به کارگردانی بهرام بهرامیان نقش متفاوتی داشته اما ساخت این فیلم فعلا متوقف شده است.

الناز شاکردوست

این بازیگر سینما که مدتی قبل در «رالی ایرانی» حضور داشت، این روزها در «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی بازی می‌کند و آخرین فیلمش در سینماها «رسوایی» مسعودده‌نمکی بوده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …