700 هزار محيط ‌يار تابستان امسال آموزش مي‌بينند


احمد قيومي در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: تفاهم‌نامه‌اي با معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش در راستاي بند “الف”، ماده 189 قانون برنامه پنجم توسعه بسته‌ايم که بر اساس آن قرار شد، دانش‌آموزان سراسر کشور در پايگاه‌هاي دانش‌آموزي در محيطي آموزش‌هاي لازم را جهت آشنايي با موضوعات زيست محيطي بگذرانند.

وي ادامه داد: اين طرح‌ها که به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به اجرا در مي‌آيد، در جهت ارتقاي آگاهي‌هاي زيست محيطي بسيار ارزشمند است و از آنجا که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر روي ارتقاي آگاهي‌هاي دانش‌آموزان در زمينه محيط زيست تاکيد شده، اجراي اين برنامه گام بسياري بزرگي خواهد بود.

به گفته قيومي، عنوان‌هاي اين برنامه شامل آشنايي دانش‌آموزان با محيط زيست، محيط زيست در زندگي، مخاطرات زيست‌محيطي، رفتارهاي مناسب با محيط زيست و تشخيص رفتارهاي نامناسب با آن مي‌شود.

مديرکل دفتر آموزش و مشارکت‌هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست افزود: دانش‌آموزان با گذراندن اين دوره‌ها در هر استان با محيط زيست بومي و محلي خود آشنا شده و براي حفظ آن تمام تلاش خود را مي‌کنند.

وي اظهار کرد: علاوه بر افزايش آگاهي دانش‌آموزان در حوزه محيط زيست، برقراري ارتباط دوسويه با آن نيز از ديگر اهدافي است که سازمان حفاظت محيط زيست دنبال مي‌کند. علاوه بر آن اهداف ديگري همچون روشن شدن وظايف هر يک از افراد در مقابل محيط زيست و کاهش رفتارهاي غيرمناسب با آن نيز از ديگر اهدافي است که براي تحقق آن تلاش مي‌شود.

قيومي تصريح کرد: همچنين کارگاه‌هايي براي آشنايي با حفاظت از تنوع زيستي و گياهي براي دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …