ایرانگرد نیوز

تولید جُنگ “قندپهلو” ویژه رمضان/ طنازان با هم مسابقه می‌دهند


امیر قمیشی تهیه‌کننده جنگ ادبی “قند پهلو” درباره جزئیات تولید این پروژه به خبرنگار مهر گفت: در این جُنگ ادبی که تولید هشت قسمت آن به پایان رسیده است در قالب 24 قسمت طنزپردازان کشور با هم رقابت خواهند کرد، اما قند پهلو مشاعره تلویزیونی نیست.


وی افزود: در واقع مشاعره یکی از این بخش‌ها است. “بیت تا بیت”، “طنز چین”، “عکس و مکث” و “مشاعره به مثل” از جمله بخش‌های این جنگ تلویزیونی است که شعر ادبی و شعر طنز را دربرمی‌گیرد.


قمیشی با اشاره به اینکه اجرای این جنگ ادبی طنز را رضا رفیع برعهده دارد، توضیح داد: طراحی بخش‌های مختلف برنامه نیز با طرح و مشاوره وی شکل گرفته است. شهرام شکیبا مجری و طنزپرداز خوب کشور نیز داوری بخش مسابقه را برعهده دارد، مدیر برنامه‌ریزی پروژه اعظم کریمی و مدیر تولید آن هاشم علی اکبری است. نویسندگی بخش‌هایی از مسابقه را نیز امید مهدی نژاد عهده‌دار است.


وی با اشاره به سنگین بودن این پروژه نسبت به سایر برنامه‌ها و تله‌فیلم‌هایی که تولید کرده است، پیشرفت آن را تاکنون رضایت‌بخش خواند و اظهار کرد: این برنامه حاصل همفکری و تلاش تیم حرفه‌ای است که در کمال همکاری و همدلی تا پاسی از صبح مشغول رساندن این برنامه به پخش در ماه مبارک رمضان و مهمانی سفره‌های افطار مردم است.



این تهیه‌کننده در خصوص ویژگی‌های دیگر این پروژه گفت: با اشاره به اینکه صرفا طنزپردازان می‌‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، تولید یک برنامه ۲۴ قسمتی کار چندان ساده‌ای نیست. تعداد طنزپردازان موفق و علاقمند به حضور در یک برنامه تلویزیونی آنقدر نیست که “قندپهلو” به راحتی ساخته شود. پیش از ما شبکه رادیویی فرهنگ تولید چنین برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار داده بود، اما عملا بیش از هفت قسمت از این برنامه که “شاخه‌نبات” نام داشت، ساخته نشد. در یک شبکه تلویزیونی همچنین اقدامی صورت گرفت، اما به نتیجه نرسید.


به گزارش مهر، این برنامه با گرد هم آوردن طنزپردازان سراسر کشور در رقابتی چند مرحله‌ای ضمن بهره گیری از عناصر و زیبایی‌های شعر طنز، قصد دارد لبخند را پس از صرف افطار مهمان خانه‌های هموطنان کند.


جنگ ادبی “قندپهلو” در ۲۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود و در طول این برنامه‌ها پنج گروه چهارنفره در چهار جلسه با هم رقابت خواهند کرد. در نهایت 10 نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت و یک گروه چهارنفره به مرحله نهایی راه پیدا خواهد کرد. بخش نهایی این برنامه در روز عید فطر برگزار خواهد شد.


“قندپهلو” براساس طرحی از مهدی قاسمی، مدیر شبکه آموزش شکل گرفته و قمیشی با همکاری و مشاوره رضا رفیع جزئیات آن را طراحی کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل