ایرانگرد نیوز

یاران “خورشید” شهریور در تهران می‌خوانند/ همکاری با سالار عقیلی


این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره اجرای گروه “خورشید” در اصفهان به خبرنگار مهر گفت: در روز 13 و 14 تیر ماه کنسرتی را با حضور تعدادی از نوازندگان و اعضای گروه موسیقی خورشید به خوانندگی مجتبی عسگری از شاگردان کارگاه آواز محمدرضا شجریان در شهر اصفهان برگزار کردیم.


این نوازنده تار با اشاره به استقبال مردم و اظهار رضایت از اجرا درباره جزئیات آن بیان کرد: بخش اول این کنسرت را در حدود 45 دقیقه با دو قطعه قدیمی از علی اکبرخان شهنازی شروع و در آن تصنیف “نسیم سحر” وی را با یک بازسازی اجرا کردیم. همچنین بخش دوم هم در حدود یک ساعت به همراه ساز و آواز بود که آهنگسازی همه این قطعات بر روی شعر هایی از مولوی، حافظ و “سفر بخیر گون” شفیعی کدکنی بوسیله خودم انجام شد.


به گفته درخشانی، با حضور همه نوازندگان گروه خورشید زمستان سالجاری همین اجرا ولی به صورت کامل‌تر در تهران هم روی صحنه خواهد رفت.


وی ادامه داد: غیر از برنامه های بین المللی که در کشورهای خارجی برگزار می شود برنامه هایی را شهریور ماه سال جاری در تهران با حضور تعدادی از خوانندگان برگزار می کنیم که به احتمال فراوان یکی از این خوانندگان سالار عقیلی خواهد بود و خوانندگان دیگر هم گروهی متشکل از خوانندگان جوان و مستعد عرصه موسیقی است که به زودی جزییات آن اعلام می شود.


این آهنگساز در پایان تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های گروه موسیقی خورشید استفاده از خوانندگان جوان است که تا به حال تجربه خوبی برای ما و تماشاگران بوده است بنابراین این روند را در برنامه‌های بعدی نیز ادامه خواهیم داد چراکه یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی هنرمندان جوان در عرصه حرفه‌ای موسیقی است.


مجید درخشانی از جمله هنرمندانی است که همزمان با تحصیل در رشته موسیقی فراگیری موسیقی را نزد محمدرضا لطفی آموخت. او در سال 55 به عضویت در گروه شیدا در آمد و در تولید و خلق مجموعه آلبوم‌های چاووش مشارکت داشت و نیز عضو مؤسس کانون چاووش شد. انتشار آلبوم‌های “بچه‌ها بهار” حسین علیزاده و آلبوم “قاصدک” با صدای زنده یاد اخوان ثالث از فعالیت‌های وی در عرصه موسیقی است.


درخشانی بعد از اینکه به کشور آلمان عزیمت کرد به مدت 20 سال در آنجا اقامت گزید و با راه‌اندازی کانون موسیقی نوا، برگزاری کنسرت ها و سمینارهای سالانه مرتبط با موسیقی ایرانی آلبوم های “نسیم صبح”، “گمگشته”، “نی ریز” را منتشر کرد. انتشار آلبوم های “بی کران” به خوانندگی محمدرضا شجریان، “فصل باران” به خوانندگی علیرضا قربانی و تولید آلبوم های “من طربم”، “بیداردلان” و “غوغای عشقبازان” از دیگر فعالیت‌های وی در عرصه موسیقی است.


این نوازنده و آهنگساز سال 84 با تشکیل گروه موسیقی خورشید اقدام به برپایی چندین کنسرت در داخل و کشور کرد.

خروج از نسخه موبایل