تلاش مدیران بقایی و مشایی برای ریاست سازمان میراث و گردشگری!

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ با معرفی “حسن روحانی” به عنوان رییس جمهور دولت یازدهم هرچه به روزهای تحویل دولت نزدیک‌تر می‌شویم، بازار گمانه زنی‌ها برای ریاست سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها داغ‌تر می‌شود. سازمان میراث گردشگری نیز از این وادی مستثنی نیست. چنانکه درحال حاضر نام‌هایی از جمله “سیدمحمد بهشتی شیرازی”، ” مهدی حجت”، ” احمد مسجد جامعی”، ” محمدجواد حق‌شناس”، ” سید حسین مرعشی” و ” محمدرضا پوینده” به عنوان کاندیدای ریاست سازمان میراث و گردشگری به گوش می‌رسد.

دراین میان نام “محمدرضا پوینده” معاون دفتر گردشگری خارجی در زمان مشایی و بقایی و سرپرست و سپس مدیرکل سازمان میراث و گردشگری استان البرز در زمان بقایی و موسوی به عنوان مسئول کمیته‌ گردشگری ستاد مرکزی رییس‌جمهور منتخب دیده می‌شود چنانکه این سمت در زمان انتخابات ریاست جمهوری سبب شده تا نام پوینده به عنوان یکی از کاندیدای ریاست سازمان میراث و گردشگری مطرح شود.

لازم به ذکر است کارنامه کاری افراد در گذشته می‌تواند چراغی برای انتخابات و انتصابات آینده‌ای باشد که قرار است توسط رییس جمهور منتخب رقم بخورد. از این رو توجه به این مهم از جمله مواردی است که مسئولان آینده باید مد نظر قرار دهند.

هنگامی که با نام پونده به عنوان مسئول کمیته گردشگری رییس جمهور منتخب روبه‌رو می‌شویم از یک سو دوره کاری این مدیر در زمان ریاست مشایی و بقایی در ذهن تداعی می‌شود از دیگر سو وعده‌ها و سخنانی که در زمان مسئولیت خود در سازمان عنوان و به ثمر نرسانده به ذهن می‌آید.

 

پوینده که چندی است وب سایت شخصی‌اش فعال‌تر از قبل شده و سوابق اجرایی و مسئولیت‌های او در سازمان میراث و گردشگری را اطلاع رسانی می‌کند از قائم مقامی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور (با حکم رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور) ودبیری و عضویت در کارگروه ملی تورهای ورودی و خروجی کشور (با حکم معاون رئیس جمهور) نوشته‌است.

لازم به ذکر است که عنوان‌هایی همچون “نفر سفر”، “نفر شب اقامت” و امثال این در دوره قائم مقامی پوینده در ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور رونق گرفت تا جایی که با مخالفت شدید کارشناسان و اساتید گردشگری روبه‌رو و در نهایت در زمان معاونت جهانیان در گردشگری ممنوع اعلام شد.

البته تبلیغات “سفر کارت” و ارائه وام‌های سفر و … نیز از جمله وعده‌هایی است که در زمان مسئولیت او در سازمان داده شده و به سرانجام نرسیده‌است.

پوینده حتا در دوره مدیرکلی خود در استان البرز از راه‌اندازی تورهای ارزان‌قیمت به جزیره ابوموسی خبر داده بود که قرار بود در قالب تورهای ترکیبی جزایری مثل کیش و قشم برگزار شود. این وعده نیز با توجه به مصاحبه “مهدی دریانورد” مدیرکل پیشین میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان با CHN به نتیجه نرسیده‌‌است چراکه دریانورد تاکید کرده‌بود: «پس از سفر خبرنگاران به ابوموسی کارگروهی درخصوص گردشگری جزیره با متولی گری سازمان میراث و گردشگری تشکیل شد تا سازمان میراث و گردشگری هماهنگی‌های لازم برای حضور گردشگران در جزیره را فراهم کند. اما هیچ درخواستی نداشتیم. البته به درخواست‌هایی که از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف داشتیم پاسخ می‌دادیم و هماهنگ می‌کردیم.»

ابته در سوابقی که پوینده در وب سایت خود نوشته، مدیرعامل و عضو هیات مدیره تعاونی مسکن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز عنوان شده که آن نیز با حرف و حدیث‌های بسیار همراه است.

در این نقطه است که رییس جمهور منتخب و مشاوران او باید توجه بیشتری نسبت به انتخاب افرادی داشته باشند که قرار است دولت اعتدال و امید را رقم زنند. توجه به پیشینه کاری افراد در گذشته می‌تواند توجیهی برای انتخاب یا عدم انتخاب آنها در مسئولیت‌های کشوری باشد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …