احمدی‌مقدم: نیروی انتظامی بالای 500 میلیارد بدهی دارد/ به خاطر اوشین نتوانستم هوش سیاه را ببینم


به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه 17 تیرماه جلسه تقدیر از عوامل هوش سیاه در فرماندهی کل نیروی انتظامی با حضور سردار احمدی مقدم، علی دارابی معاون سیما و عوامل مجموعه هوش سیاه برگزار شد.


سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که برای تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیون “هوش سیاه” دور هم جمع شده‌ایم، گفت: متاسفانه زمان پخش این سریال برای من بدترین زمان ممکن بود چراکه کار اصلی نیروی انتظامی در این زمان تازه آغاز شده به خصوص که این سریال در فصل بهار و تابستان پخش شد. از نظر من ساعت 22 بهترین زمان برای پخش این سریال بود اما من در این ساعت مجبور بودم که سریال اوشین را همراه با خانواده ام ببینم.



وی با اشاره به همزمانی پخش این سریال با زمان انتخابات بیان کرد: هر چند در زمان برگزاری انتخابات ما در اوج فعالیت کاری خود بودیم اما سعی کردم تا بخش هایی از این سریال را تماشا کنم. همین جا از معاون سیما می خواهم تا فرصتی مناسب برای پخش مجدد این سریال فراهم کند. ما به دوستان خود در صدا و سیما پیشنهادمان را برای زمان مناسب پخش مناسب این سریال اعلام کردیم اما مورد قبول دوستان قرار نگرفت.


احمدی مقدم با بیان اینکه در زمان انتخابات مردم تمرکز کمتری برای تماشای این سریال داشته و بیشتر به دنبال نقد و بررسی مناظرات انتخاباتی بودند و این سریال به خوبی دیده نشد، ادامه داد: هوش سیاه 2 کار قابل توجهی است اما متاسفانه این سریال در بدترین سال مالی کشور کلید خورد و نیروی انتظامی با بدهی بالای 500 میلیارد چندان در حمایت مالی این سریال موفق نبود.



فرمانده نیروی انتظامی گفت: در آخرین قسمت این سریال نوشته شد “ادامه دارد”، من امیدوارم این سریال نیز به کار خود ادامه دهد چرا که هوش سیاه توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند و حیف است که چنین سریالی در اوج میدان را ترک کند. این سریال باید همچنان به کار خود ادامه دهد هر چند هوش سیاه از نظر تکنولوژی در بخشی از موارد ماورایی عمل کرد اما می توان آن را سریال قابل قبولی دانست.


وی با اشاره به اینکه هوش سیاه 1 همزمان با شکل گیری پلیس فتا ساخته شد، اظهار کرد: پلیس فتا در پایان سال دوم از فعالیت خود در کشف جرایم تا 70درصد موفق عمل کرد. در ایران مردم دسترسی بالایی به اینترنت دارند و مجرمان جرم‌های اینترنتی همه جوان و ناشناخته هستند. ما در بخش جرایم اینترنتی با جرم اولی ها مواجهه هستیم که خوشبختانه سرعت نیروی پلیس در این زمینه هر روز افزایش پیدا می کند.


احمدی مقدم با اشاره به اینکه پلیس تنها از مردم در برابر مجرمان حمایت می کند، توضیح داد: در حوزه فیلم های پلیسی معمولا دو رویکرد در صدا و سیما مورد توجه قرار می گیرد اول اینکه در حوزه معرفی پلیس، پلیسی خلاق با فعالیت‌های مبالغه شده عرضه می شود و یا فیلم صحنه های محدودی دارد اما در آن برای پلیس مطالبه سازی شده و پلیس را مجبور می کند که به سمتی خاص که همان به اوج رسیدن است حرکت کند که البته این مساله برای ما قابل قبول است.



وی بیان کرد: هوش سیاه به خوبی توانست پلیس جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشد. مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی که با ما داشتند راجع به کاراکترسازی پلیس فرمودند: پلیس با ظاهری آراسته، خوش بیان، خوش سیما و قاطع در فیلم‌ها باید به نظر بیاید این کاراکتری است که من از پلیس در سینما و تلویزیون می پسندم.


احمدی مقدم با اشاره به اینکه هوش سیاه کار بسیار زیبایی بود، گفت: این سریال نیازمند اصلاحاتی است که باید به آن توجه شود، به عنوان مثال مردم تصور می کنند که پلیس بخش بین الملل به تنهایی می تواند در کشورهای دیگر دست به انجام عملیات بزند این در حالی است که پلیس بخش بین الملل تنها در ماموریت‌های مشارکتی فعالیت دارد.


وی تاکید کرد: امیدوارم نویسندگان و کارگردانان ما برای ساخت مجموعه های پلیسی از پرونده های نیروی انتظامی به عنوان سوژه فیلم‌های خود استفاده کنند.


ساخت یازده سریال پلیسی طی سه سال گذشته در سیما


دارابی معاون سیما با اشاره به اینکه در دوران مدیریت من یعنی طی سه سال گذشته یازده سریال با مضمون پلیس ساخته شده است، گفت: در طول 10 سال گذشته و در دوران مدیریت ضرغامی 20 سریال با مضمون پلیس ساخته شده که 11 تای آن در مدیریت من بوده است. همچنین 110 عنوان تله فیلم ساخته شده که 40 تای آن طی سه سال گذشته ساخته شده  است.


وی با اشاره به اینکه ما در دوران جنگ نرم به سر می بریم، گفت: این جنگ جنگ اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و فرهنگی است که تنها ابزار برای مقابله با آن رسانه ها و تبلیغات گسترده است. در بحث جنگ نرم قراردادی مرکزی در جبهه استکبار وجود دارد که باعث شده طی سالهای اخیر بیش از 20 بار شبکه های ایران قطع شود. ما در معرکه جنگ نرم هستیم و دشمنانمان با تمام توان خود تلاش کردند تا اعتقادات و ارزش‌های جامعه ما را نشانه بگیرند. به همین دلیل باید از ارزش‌های خود دفاع کنیم و پاسخگوی این حمله ها باشیم.



معاون سیما با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای آینده برنامه ها و سوژه هایی از این دست در برنامه های خود دارد، گفت: تولیدات صدا و سیما در طول فرماندهی سردار احمدی مقدم افزایش یافته است.


دارابی گفت: هوش سیاه در شرایطی تولید شد که مشکلات جدی‌ای در رابطه مسائل مالی وجود داشت اما ما تمام تلاش خود را کردیم که این سریال را به سرانجام رسانیم.


تلاش کردیم پلیسی هوشمند و فرزند زمانه را به تصویر کشیم


سید مرتضی فاطمی تهیه‌کننده مجموعه هوش سیاه در ادامه این نشست گفت: تمامی عوامل هوش سیاه تلاش کردند تا احساس امنیت را به مردم منتقل کنند. در این مجموعه بیش از 150 لوکیشن اصلی و 30 هزار هنرور استفاده شده است. به عنوان مثال لوکیشن زندان 50 هزار متر مربع بوده که طراحی و ساخت آن در حد کارهای الف صدا و سیما است.


وی ادامه داد: ساخت این سریال به این دلیل بود که پلیسی هوشمند، چابک و زیرک و فرزند زمانه را که از تکنولوژی روز دنیا عقب نیست به جامعه نشان دهیم، خوشبختانه رسانه ملی به خوبی تعهدات خود را انجام داده و توانست این سریال را در آستانه انتخابات به روی آنتن ببرد و باری را از روی دوش نیروی انتظامی بردارد. ساخت سریالهایی چون هوش سیاه تنها کار یک ارگان نبوده و همه باید در این زمینه فعالیت کنیم.


عرصه هوش سیاه را ترک می کنم


مسعود آب پرور کارگردان این مجموعه تلویزیونی در ادامه این نشست گفت: به گروه هوش سیاه تبریک می گویم که توانست بعد از سالها و درست در اوج شادی ملی مخاطبان را پای رسانه ملی بکشاند تا مردم دیگر به سمت شبکه های ماهواره ای کشیده نشوند.


وی در ادامه با تشکر از اعتماد مسوولان برای ساخت این سریال گفت: دوست داشتم سکان نهایی ساخت این سریال در دستان خودم باشد تا پیچ آخر آن را آن طور که می خواهم برانم. هوش سیاه یک محصول ملی است که حاصل تیزبینی و آینده نگری هنرمندان است.



وی ادامه داد: هر چند بحث امنیت ملی و پرداخت به آن جزو وظایف من است اما عرصه تولید هوش سیاه را ترک کرده و در بخش‌های دیگری فعالیت های خود را ادامه می دهم. هیچ گاه فراموش نمی کنم که در ابتدای پیش‌تولید هوش سیاه 2 برخی از دوستان در نیروی انتظامی گفتند که هوش سیاه فرزند پلیس فتاست.


حسن اسلامی مهر مدیر سابق سیما فیلم خطاب به احمدی مقدم گفت: در کنار تولید هوش سیاه که در بخش برنامه های پلیس امنیت صدا و سیما بود مجموعه هایی چون پیدا و پنهان در حال پخش است همچنین صدا و سیما طرح‌هایی را با موضوعاتی چون پلیس و جوان، جرم اولی ها و جرم و مجرمین در دستور کار خود دارد تا بتواند توانایی پلیس را در حل مشکلات جامعه به خوبی تصویر کشد.


سریال هوش سیاه نیز خود به تنهایی در بخش جنگ سایبری موفقیتهایی بسیاری را کشف کرد


سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی اظهار کرد: شعار نیروی انتظامی سینمای درمانگر است. سینمایی مدنظر است که توام با آموزه های دینی و اخلاقی باشد و قدرت ارائه تصویر مناسب از پلیس مقتدر و هوشمند اخلاق مدار و دیندار را داشته باشد. ارائه چنین تصویری نه تنها برای معرفی چهره پلیس به مردم است بلکه قدرت الگو سازی برای پرسنل نیروی انتظامی را خواهد داشت. به همین دلیل نیروی انتظامی از ساخت پروژه هایی چون هوش سیاه حمایت می کند.



وی ادامه داد: هوش سیاه مخاطبان بسیاری را جذب کرده و استقبال مردم از این سریال نشان داد که درخشیده است.


سردار احمدی مقدم در انتهای این نشست از تمامی عوامل این مجموعه از جمله مسعود آب پرور کارگردان، سید مرتضی فاطمی تهیه کننده، حسین یاری، امیر دلاوری، سودابه بیضایی و دیگر بازیگران این مجموعه همچنین زین العابدین مدیر شبکه 3 و حسن اسلامی مهر، مدیر سابق سیما فیلم تقدیر و تشکر کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …