کاریکاتورهایی از گربه های ایرانی و خرافه پرستی

کاریکاتورهایی از گربه های ایرانی و خرافه پرستی

دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با 514 اثر از هنرمندان 89 کشور جهان در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

در ابتدای افتتاحیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران تعدادی از کاریکاتوریست ها مانند بهرام عظیمی، داوود شهیدی، کامبیز درم بخش، بهمن عبدی، مسعود شجاعی طباطبایی و سرپرست مرکز هنرهای تجسمی پوستر دوسالانه را امضا کردند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر دوسالانه در افتتاحیه گفت: دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با وقفه دو ساله ای مواجه شد اما این موجب نشد تا تلاش و پشتکار نداشته باشیم و امروز نتیجه تلاش در نمایشگاه دوسالانه ارائه شده است.
شجاعی طباطبایی با قدردانی از هنرمندان و کاریکاتوریست ها، دبیرخانه دوسالانه و مرکز هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در برگزاری دوسالانه گفت: بدون همکاری و همکاری و همراهی هنرمندان و همکاران برگزاری دوسالانه ممکن نبود.
اصغر امیرنیا؛‌ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی نیز در این مراسم گفت: دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با فراز و فرودهایی همراه شد و امروز با تلاش آقای شجاعی طباطبایی و همکاران مرکز هنرهای تجسمی محقق شد. این دوسالانه می بایست در سال 1390 برگزار می شد که به دلیل تراکم برنامه ها انجام نشد، سال گذشته نیز قصد برگزاری دوسالانه کاریکاتور را داشتیم که به خاطر همزمانی با چند رویداد تصمیم بر این شد که در زمان مناسبی برگزار شود و خوشبختانه امروز شاهد برگزاری این دوسالانه هستیم.
امیرنیا با اشاره به جایگاه هنر ایران در جهان گفت: هنر کاریکاتور ایران و دوسالانه بین المللی کاریکاتور جایگاه و اعتبار مهمی در دنیا دارد و ارائه آثار هنرمندان 89 کشور بیانگر اعتماد آنها به دوسالانه و اعتبار این رویداد است.
سرپرست مرکز هنرهای تجسمی افزود: نهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با فاصله کمی از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و حالا که دهمین دوسالانه برگزار شده است یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و این باعث می شود در کنار رویداد سیاسی انتخابات ، جای هنر هم خالی نباشد.
امیرنیا در ادامه گفت: دوسالانه می بایست بستری باشد تا ضعف و قوت ها در آن بررسی شود تا با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای ارتقای هنر تلاش شود.
سرپرست مرکز هنرهای تجسمی گفت : همزمان با تهران منتخب آثار دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز به نمایش گذاشته می شود و پس از پایان دوسالانه آثار در موزه هنرهای معاصر اهواز نمایش داده می شود.
امیرنیا از خانه کاریکاتور ایران و موسسه فرهنگی صبا برای همکاری و مشارکت در برگزاری دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور قدردانی کرد.
دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در بخش های کارتون با موضوع خرافه پرستی ، طراحی کاراکتر گربه ایرانی ، کمیک استریپ ، آزاد و کاریکاتور چهره در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است و تا 22 خردادماه ادامه دارد.
در افتتاحیه دوسالانه کاریکاتور،‌ کاریکاتوریست هایی از جمله کامبیز درم بخش، جواد علیزاده، بهمن عبدی، بهرام عظیمی، داوود شهیدی، جمال رحمتی و … حضور داشتند.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …