عضویت ایران در سازمان بین‌المللی فقرزدایی در رویداد بازار جهانی سفر

عضویت ایران در سازمان بین‌المللی فقرزدایی در رویداد بازار جهانی سفر

جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف مورد نظر سازمان بین المللی فقرزدایی –توسعه پایدار، از قبیل فقرزدایی، اشتغالزایی در سطوح مختلف جامعه و نیز ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق گردشگری، در مهر ماه سال جاری، پس از طی مراحل قانونی به عضویت این سازمان بین المللی تازه تاسیس در آمد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان بین المللی فقرزدایی – توسعه پایدار(ST-EP) طی رویداد بازار جهانی سفر، نوامبر ۲۰۱۳ در لندن، به کشورهای حاضر جهت عضویت در این سازمان تازه تاسیس معرفی شد.

ایجاد این سازمان جدید و تغییر آن از موسسهST-EP به سازمان بین المللی که مقر آن در جمهوری کره قرار دارد از دستاوردهای تصمیمات گرفته شده در بیستمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد(UNWTO) در شهریور ماه سال جاری در زیمباوه – زامبیا بود که پس از تصویب به اجرا درآمد.

گفتنی است، این بنیاد (فقرزدایی- توسعه پایدار سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد) از سال ۲۰۰۲ در نشست جهانی سران در خصوص توسعه پایدار در ژوهانسبورگ با هدف ترویج کاهش فقر از طریق پروژه های توسعه پایدار آغاز به کار کرد، این اقدامات متمرکز بر فعالیت هایی است که به کاهش فقر و ایجاد توسعه می پردازد و برای افرادی که درآودی کمتر از یک دلار دارند اشتغالزایی می کند.
اعضای این سازمان تازه تاسیس معتقدند پروژه های این سازمان (فقرزدایی-توسعه پایدار) از طریق اجرا در سطح محلی و ایجاد فرصت برای فقیرترین جوامع  تفاوت بارزی در زندگی اشخاص ایجاد می کند.

گفتنی است، طی دهه گذشته، موسسه فقرزدایی – توسعه پایدار ST-EP، بیش از صد پروژه در سطح جهان اجرا کرده است و سازمان جدید، ظرفیت سازمان جهانی جهانگردی را برای گسترش فعالیت هایش تقویت می کند.

یادآور می شود، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس، پس از طی مراحل قانونی در مهرماه سال جاری به عضویت این سازمان درآمد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …