آثار بزرگان نقاشی قهوه‌خانه‌ای روی دیوار رفت/ امانت گرفتن آثار جواد عقیلی


به گزارش ایرانگرد نیوز، در نمایشگاهی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای معرفت آثار جواد عقیلی و آثاری از پیشکسوتان و بزرگان این هنر در حالی روی دیوار رفت که به گفته مدیر این گالری عقیلی به خاطر مریضی و خوب نبودن حالش نتوانست در برنامه افتتاحیه این نمایشگاه حضور یابد.


در این نمایشگاه قهوه‌خانه‌ای با مضمون‌های رزمی و مذهبی و با تکنیک رنگ روغن اثر جواد عقیلی و نیز بزرگان این حوزه از جمله زنده‌یادان حسین همدانی، حسن اسماعیل‌زاده ( چلیپا)، علی‌اکبر لرنی، محمد حمیدی، حسین و فتح‌الله قوللر آغاسی، محمد مدبر و محمد فراهانی به روی دیوار رفته است.


در این نمایشگاه 19 اثر از این هنرمندان که 9 اثر متعلق به عقیلی و باقی آثار متعلق به سایر هنرمندان است، به نمایش گذاشته شده است.


محمد قاسمی، مدیر نگارخانه فرهنگسرای معرفت در مورد این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان این حوزه از بین ما رفته‌اند و به جز یکی دو نفر دیگر کسی به این هنر نمی‌پردازد، تصمیم گرفتیم آثاری از جواد عقیلی را به همراه آثاری از دیگر بزرگان این حوزه که از مجموعه این هنرمند به امانت گرفته شده است، به نمایش بگذاریم.


به گفته قاسمی، در این نمایشگاه هیچ اثری برای فروش نیست بلکه این آثار صرفا برای دیده شدن به روی دیوار رفته است.


این نمایشگاه که در راستای ترغیب و تشویق هنرجویان به هنر و هنرآموزی، معرفی هنر نقاشی قهوه‌خانه ای و با هدف زنده نگه‌‌داشتن یاد و خاطره هنرمندان این عرصه راه‌اندازی می‌‌شود، روز سه شنبه 18 تیر ماه ساعت 16 افتتاح شده و تا 5 مرداد ماه، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 19 آماده بازدید علاقه مندان است.


علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر همت مراجعه کنند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …