تلالو ماه روزه‌داری در نگارخانه‌های تهران


به گزارش خبرنگار مهر، علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند در این روزهای روزه‌داری در گالری‌های مختلف شهر تهران تماشاگر آثاری باشند که در عرصه‌های مختلف نظیر خوشنویسی و نقاشی روی دیوار رفته‌‌اند.


نمايشگاه سفره‌های افطاری در سرای هنر


همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه عکس سفره‌های افطاری به میزبانی کافه گالری سرای هنر در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.


نمایشگاه عکس سفره های افطاری، شامل آثار برگزیده چهارمین مسابقه سفره‌های افطاری که توسط دبیرخانه دائمی مسابقات سفره‌های ایرانی اسلامی برگزار شده با آغاز ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.


در این نمایشگاه 23 اثر برگزیده در بخش اصلی و جنبی مسابقه سفره های افطاری در “کافه گالری سرای هنر” به نمایش گذاشته شده و علاقمندان می توانند در شب های ماه رمضان از زمان افطار تا ساعت 24 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.


نمایشگاه همیشگی اسماءالحسنی


موزه هنرهای دینی امام علی(ع) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پذیرای نمایشگاه حروف‌نگاری پوستر اسماءالحسنی است که نهمین دوره خود را برگزار می‌کند.


در این نمایشگاه 50 پوستر منتخب از میان 1220 اثر ارسالی به دبیرخانه، روی دیوار موزه امام علی(ع) می‌رود.


فرهنگسرای نیاوران


فرهنگسرای نیاوران هم به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان به استقبال آثار دهمین جشنواره هنری بسم‌الله می‌رود که در سه رشته خوشنویسی،‌تصویرسازی و گرافیک با موضوع اسماء الهی 21 تیرماه برگزار می‌شود.


در این نمایشگاه، پس از داوری از میان 6800 اثر داخلی تعداد 114 اثر و از بین 1200 اثر خارجی از 15 کشور، 6 اثر از کشورهای مراکش،‌ ترکیه، بوسنی، پاکستان و افغانستان انتخاب شده است که در گالری فرهنگسرای نیاوران به نمایش درخواهد آمد.


موزه هنرهای معاصر


موزه هنرهای معاصر تهران از 6 خردادماه میزبان نمایشگاه فصل تأمل است. این نمایشگاه  که به مدت 2 ماه تا 10 مردادماه سال جاری در موزه ادامه دارد شامل آثار نقاشی، خوشنویسی،‌نگارگری،‌پوستر، کاریکاتور و حجم از هنرمندان حوزه هنری در طول سه سال مدیریت محسن مؤمنی است.


نمایشگاه “فصل تامل” آثار هنرمندانی چون حسین نیرومند، كاظم چلیپا، مسعود شجاعی طباطباعی، حسین غلامی، حمید عجمی، مرتضی اسدی، محمد خزایی، احمدآقا قلی‌زاده، ایرج اسكندری ، غلامعلی طاهری، احمد خلیلی، نادر قشقایی و … در معرض دید عموم قرار می گیرد. تعداد آثار نقاشی در نمایشگاه 67 اثر، خوشنویسی 100 اثر، نگارگری 15 اثر، پوستر 70 اثر، كاریكاتور 100 اثر و حجم سازی 26 اثر است.


گالری سین


گالری سین تا 14 مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس از آثار 25 هنرمند جوان است.


در این نمایشگاه آثار شیما اسدی،‌وحید امینی،‌ شیما ایمانی، لیلا بابکان،‌مریم برومند،‌الناز بندگی،‌متین توفیقی، امیرحسین حشمتی،‌علی خسروشاهی، بهار رنجبر، زروان روح بخشان،‌افسانه ریاضی، ساشا زند، علی سعادتمند،‌تورج شجاعی،‌فواد شریفی، تهمینه طاهباز، نگار فدایی، مسعود کشمیری، پگاه لاری، صدیقه مردانی، تکتم میرباقری، سوگند نبی‌اللهی، امیر هیوند و ‌بابک یاقوتی به نمایش درآمده است.


گالری سین در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک 16 واقع است.


هلیوپولیس در فرهنگسرای ابن‌سینا


نمایشگاه مجموعه عکس‌های تاریخ تمدن جهان در لبنان با نام هلیوپولیس در فرهنگسرای ابن‌سینا میزبان علاقه‌مندان به عکس است.


این مجموعه عکس‌، گلچین عکس‌هایی از تاریخی‌ترین نقطه جهان (بعلبک و بیبلوس) است که برای اولین بار توسط معصومه جوادی نسب عکاس ایرانی در لبنان تهیه شده و مورد تقدیر وزیر فرهنگ لبنان قرار گرفته است.


این نمایشگاه عکس در گالری ابن سینا تا پایان این هفته دائر است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از مجموعه عکس‌ها و تهیه کتاب به گالری ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند.


نمایشگاه پوستر”ورنر یکر” در گالری ممیز


پوسترهای ورنر یکر  همراه با پوسترهای مصطفی اسداللهی، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، فرشید مثقالی و زنده‌یاد مرتضی ممیز در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا نوزدهم تیر ادامه دارد.


نگارخانه زمستان خانه هنرمندان سوئیسی شده است


در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان گزیده‌ای از عکسهای طبیعت سوییس از  یانیک بارتولوتزی، ژول تتمانتی، ماریو دلکورتو، بآت شویتزر در کنار عکسهایی از طبیعت ایران از بهزاد ترکی‌زاده، فرید ثانی، حسین رحمانی، ابراهیم صافی، بردیا سعادت، حسن غفاری، حسین کریم‌زاده تا نوزدهم تیر به نمایش در آمده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …