اعطاي نشان ملي شيخ بهايي به رييس سازمان ميراث فرهنگي کشور

اعطاي نشان ملي شيخ بهايي به رييس سازمان ميراث فرهنگي کشور

رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري نشان ملي شيخ بهايي را از دکتر محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور دريافت کرد.

در نخستين جشنواره‌ي شيخ بهايي که عصر سه‌شنبه، 31 ارديبهشت‌ در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، نشان ملي شيخ بهايي به محمدمهدي غان‌بيگي – نقاش و استاد رشته‌ي هنر ،محمد ميرشکرايي – مردم‌شناس و رييس سابق پژوهشکده مردم شناسي و دکتر محمدشريف ملک‌زاده – معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري اعطا شد.
دکترملک‌زاده بعد از دريافت نشان ملي شيخ بهايي گفت: اين نشان را به همه‌ي معاونان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و همه‌ي همکارانم در اداره‌هاي کل ميراث فرهنگي و گردشگري سراسر کشور اهدا مي‌کنم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور در بخشي ديگر سخنان خود در اين مراسم گفت: در مدتي که در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بوده‌ام، با همه‌ي وجود کار کرده‌ام. چراغ‌هاي اين سازمان با فعاليت مديران گذشته روشن نگه داشته شده است و اميدوارم همچنان روشن بماند.
دکتر ملک‌زاده با اشاره به اين‌که در سيستان و بلوچستان به دنيا آمده است، اظهار کرد: من دکتري مديريت صنعتي دارم، استاديار دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز هستم و مديريت دولتي تدريس مي‌کنم. همچنين سه کتاب مديريت مشارکتي، گردشگري و روزنامه را تأليف کرده‌ام که کتاب مديريت مشارکتي‌ام در مقطع کارشناسي ارشد تدريس مي‌شود و کتاب گردشگري با علايق ويژه را با کمک ويژه‌ي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نوشته‌ام.
او افزود: همسرم هم دکتري برق کنترل دارد و استاديار دانشگاه تهران است و ليسانس و فوق‌ ليسانس خود را از دانشگاه فردوسي مشهد گرفته است.
ملک‌زاده با اشاره به اين‌که در سازمان ميراث فرهنگي، سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در بخش‌هاي خصوصي و دولتي شده است، گفت: تا جايي که مي‌توانيم، بايد براي معرفي هويت تاريخي خود برنامه‌ريزي کنيم. اگر کسي از تاريخ و اصل خود فاصله بگيرد، بايد به حال و روز او گريست.
معاون رييس‌جمهور وظيفه‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در حوزه‌ي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي، ارج نهادن به متخصصان و فرهيختگان در عرصه‌ي هنر، ميراث فرهنگي و گردشگري دانست .
وي اظهار کرد: هويت و تاريخ ما معرفي شده است. به همين دليل، معتقدم امروز اين‌گونه برنامه‌ها بايد در شأن ملي‌شان به‌صورت زنده از صداوسيما پخش شوند. اين رسانه بايد ارج نهادن به اين افراد را جزو وظايف ملي خود بداند.
در پايان اين مراسم از تابلويي با محتواي افتتاح همزمان 362 پروژه گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي سراسر کشور رونمايي شد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …